برترین‌های نخستین جشنواره استانی داستان کوتاه عشایر معرفی شدند

آیین اختتامیه نخستین جشنواره استانی داستان کوتاه عشایر با محوریت حماسه‌های عشایر و ارزش‌های فرهنگ عشایری در حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد برگزار و نفرات برتر این رویداد معرفی شدند.
کد خبر: ۶۹۸۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۲ - 16October 2024
به گزارش دفاع‌پرس از استان کهگیلویه و بویراحمد، آیین اختتامیه نخستین جشنواره داستان کوتاه عشایر با محوریت حماسه‌های عشایر و ارزش‌های فرهنگی عشایری با حضور اساتید و علاقه‌مندان ادبیات و فرهنگ و هنر استان کهگیلویه و بویراحمد در ساختمان حوزه هنری برگزار شد و با رای هیات داوران متشکل از مازیار افسر و میثم فرهمندیان از نفرات برتر این رویداد تجلیل به عمل آمد.
 
«شریف اسلامی» رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد به توجه ویژه حوزه هنری به ادبیات داستانی در دوره تحولی در حوزه هنری اشاره کرد و اظهار داشت: ادبیات داستانی بستر تولید در هنر‌های دیگر از جمله فیلم، نمایش و ادبیات پایداری است و براین اساس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
 
وی افزود: این جشنواره با هدف شناسایی و معرفی داستان نویسان استان و تولید آثاری با محوریت فرهنگ عشایری برگزار شده است.
 
رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد بر رویکرد حوزه هنری مبتنی بر برجسته‌سازی هویت و هنر عشایر تاکید کرد و گفت: از آثار ادبیات داستانی و به خصوص رمان در این مرکز حمایت می‌شود.
 
برترین‌های نخستین جشنواره استانی داستان کوتاه عشایر معرفی شدند
 
اسلامی همچنین به چالش‌های موجود در داستان‌نویسی اشاره کرد و گفت: متاسفانه در استان ما کار کافی روی تولید داستان نشده و شناخت ضعیف از این عرصه باعث شده تا نتوانیم آثار فاخری در همه قالب‌ها تولید کنیم.
 
اسلامی در پایان از برگزاری یک دوره آموزشی ۶ ماهه داستان نویسی با حضور یکی از نویسندگان شناخته شده کشور خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت بحث آموزش در نظر داریم با حضور یکی از اساتید کشوری به صورت حضوری و مجازی دوره‌ای را جهت رشد و تربیت نسل جدید داستان نویسی برگزار کنیم و به زودی این کارگاه اطلاع رسانی خواهد شد.
 
 نخستین جشنواره استانی داستان کوتاه عشایر از مردادماه با اعلام فراخوان آغاز به کار کرده است و با اعلام دبیرخانه بعد ازقضاوت ۳۰ اثر از داستان نویسان استان توسط مازیار افسر و میثم فرهمندیان با معرفی نفرات برگزیده به کار خود پایان داد.
 
در این جشنواره سحر شریفی با اثر «یاد ایام و حسرت» سروش درست با اثر «درفش کاویانی» سید حسین یادگارنژاد با اثر «سیدمختار» حمید حسینیان با اثر «شیر و خورشید» رضا دانش پژوه با اثر «مردی با آستین بی‌دست» به عنوان نفرات برتر شناخته شدند.
 
این مراسم به شناسایی و تجلیل از نویسندگان جوان و استعداد‌های نوپا در عرصه داستان‌نویسی پرداخته و امید‌ها برای توسعه فرهنگ داستان‌نویسی در منطقه را زنده کرد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار