فلسفی: مسائل استان تهران در دیدار با رئیس جمهور بررسی می‌شود

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران گفت: در جلسه این مجمع با رئیس‌جمهور، مقرر شد مسائل استان تهران در قالب کارگروه‌های مشترک دولت و مجلس دنبال شود.
کد خبر: ۶۹۸۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۹ - 16October 2024

به گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، «پیمان فلسفی» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جزئیات جلسه مشترک روز گذشته (سه‌شنبه ۲۴ مهر) نمایندگان مجمع استان تهران و رئیس جمهور در محل نهاد ریاست جمهوری، اظهار داشت: این جلسه فرصت خوبی بود تا نمایندگان مجمع استان تهران مسائل و مشکلات مختلفی کشور در سطح ملی و همچنین مشکلات استان تهران را مطرح کنند.

نظام مسائل استان تهران در دیدار با رئیس جمهور بررسی می‌شود

فلسفی با اشاره به مباحث مطروحه در این جلسه، اظهار کرد: مباحثی مانند وفاق ملی، ضرورت توجه بیشتر به استان تهران در نظام برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی، وضعیت نامناسب دریافت مالیات و همچنین بازگشت مالیات برای حل مسائل تهران، عقب ماندگی جدی استان تهران نسبت به سرانه‌ها در همه عرصه‌ها نسبت به سایر استان‌ها، داشتن معضلاتی مانند آلودگی هوا، آب و خاک، آسیب‌های اجتماعی، وضعیت نامطلوب حمل و نقل درون شهری، حضور اتباع بیگانه در این استان، وجود صدها طرح ناتمام عمرانی در این استان و ضرورت تعیین تکلیف مصوبات استانی از مهم‌ترین مباحثی بود که مطرح شد.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران تصریح کرد: همچنین محوریت بخشیدن به حوزه کشاورزی به عنوان یکی از مسائل مهم در نظام برنامه‌ریزی کشور در این نشست مورد تاکید و توجه قرار گرفت.

فلسفی بیان کرد: در نهایت مقرر شد نظام مسائل استان تهران با حضور نمایندگان مجمع استان تهران در قالب کارگروه‌های مشترک دنبال شود تا دولت و مجلس بتوانند در کنار هم از ظرفیت کارشناسی، اجرایی و قانون‌گذاری در جهت رفع مشکلات و مسائل استان تهران استفاده کنند.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار