سخنگوی دولت: سر معیشت مردم با کسی شوخی نداریم

مهاجرانی گفت: همانطور که بارها گفته‌ایم سر معیشت مردم و اصولی که داریم با کسی شوخی نخواهیم داشت. 
کد خبر: ۶۹۸۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۴ - 16October 2024

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، «فاطمه مهاجرانی» سخنگوی دولت امروز (چهارشنیه ۲۵ مهر) در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت گفت: انشاءالله در جلسه بعد از ظهر بودجه به صورت کامل بسته خواهد شد و برای تقدیم به مجلس شورای اسلامی آماده می‌شود.

سخنگوی دولت: سر معیشت مردم با کسی شوخی نخواهیم داشت.

سخنگوی دولت در مورد عدالت در معیشت و آموزش اظهار کرد: عدالت در معیشت و آموزش و درمان مورد تاکید دولت در بودجه هست تا اقشار آسیب‌پذیر هیچ آسیبی نبینند و یکی از ارزش‌های دولت چهاردهم عدالت محوری است.

همچنین سخنگوی دولت از افزایش سقف معافیت مالیاتی خبر داد و گفت: سقف معافیت مالیاتی در بودجه امسال از ۱۲ میلیون تومان به ۲۴ میلیون افزایش یافته است

سخنگوی دولت در مورد افزایش قیمت نان و گندم، گفت: افزایشی در قیمت نان و گندم نداشتیم، افزایش‌ها در دستمزد بوده؛ سازمان تعزیرات برای آنکه بتواند بازار را مدیریت کند وارد عمل خواهد شد.

وی افزود: افزایش‌ها در دستمزد‌ها بود است و سازمان تعزیرات برای اینکه بتواند بازار را مدیریت بکند وارد عمل می‌شود و هرجایی هم که نیاز باشد طبیعتاً از قوه قهریه خودش استفاده خواهد کرد.

مهاجرانی افزود: ما شاهد افزایش نرخ گندم و آرد نبودیم و آنچه که ایجاد شد حاصل از افزایش نرخ دستمزد بوده است. همانطور که بارها صحبت شده است سر معیشت مردم و آن مواردی که اصول اصلی است با کسی شوخی نخواهیم داشت. 

وی اضافه کرد: جزئیات بودجه توسط رئیس سازمان برنامه و بودجه، در نشست خبری و یا در گفت‌ گوی ویژه در صدا و سیما به سمع و نظر همه مردم خواهد رسید.

سخنگوی دولت با بیان اینکه در جلسات فشرده‌ای که از آغاز هفته به‌صورت صبح و بعدازظهر برگزار کردیم، کلیات بودجه بررسی شد، اظهار کرد: یکسری اصولی بر بودجه حاکم است. یکی از این اصول که جزو اصولی اساسی و از ارزش‌های دولت چهاردهم محسوب می‌شود، عدالت‌محوری است.

مهاجرانی افزود: در بودجه تاکید شده که به موضوعاتی مانند معیشت، درمان و آموزش که نیازهای زیربنایی همه انسان‌ها برای زیست متمدنانه است، توجه ویژه شود. 

وی با اعلام اینکه سقف معافیت مالیاتی در بودجه امسال از ۱۲ میلیون تومان به ۲۴ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است، گفت: افرادی که حقوق آنها ۱۸ میلیون تومان است هیچ مالیاتی پرداخت نخواهند کرد، این عدد در بودجه سال گذشته ۱۲ میلیون تومان بود.

مهاجرانی درباره پیگیری رفع فیلترینگ و همچنین پیوستن به  FATF بیان کرد:فیلترینگ و پیوستن  ایران به FATF  در حال پیگیری است.ممکن است این سوال مطرح باشد که چرا این مسائل زمان بر است. برگرداندن موضوعات از شوراها و قوانین زمان بر است، ولی رئیس جمهور بر همان عهدی که بستند هستند و آنها دنبال می شود.

انتهای پیام/381

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار