جای خالی همایش‌های علمی درباره هیأت+ فیلم

حجت‌الاسلام ماندگاری گفت: اگر به دنبال عمق پیدا کردن، تکثیر و تداوم هیأت هستیم، باید در همایش‌های علمی، به آن بپردازیم.
کد خبر: ۶۹۹۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۱ - 17October 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام و المسلمین «محمدمهدی ماندگاری» کارشناس دینی درباره برگزاری دومین همایش علمی هیأت و آیین‌های مذهبی با اشاره به اینکه هیأت برکات بسیاری دارد، اظهار داشت: هیأت یکی از بهترین دانشگاه‌ها و بهترین پناه‌گاه‌هاست. یکی از با سابقه‌ترین تجمعات دینی است. 

وی افزود: امام هادی (علیه‌السلام) در زیارت جامعه می‌فرماید: بِمُوالاتِکُمْ عَلّمنا اللّهُ مَعالِمُ دینِنا و أصْلَحَ ما کانَ فَسَدَ مِنْ دُنْیانا؛ خداوند، به ولایت شما، نشانه‌های روشن دین را به ما آموخت و آنچه را از دنیایمان تباه شده بود، اصلاح کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین ماندگاری گفت: برای اینکه هم مردم، هم مبلغین، هم شاعران، هم مداحان، هم خادمان و بانیان مجالس برکت و خدمات هیأت و عظمت و جایگاه آن را بدانند، حتماً بر همه دلسوزان لازم است تا همایش‌هایی برای تبیین جایگاه، دستاورد‌ها و بایسته‌های هیأت برگزار شود. 

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: جای این همایش‌ها در جامعه ما خالی است. همه دانشگاهیان، حوزویان و دلسوزان این عرصه، اگر دوست دارند هیأت با تمام برکاتش عمق پیدا کند، تکثیر شود و تداوم یابد، باید برای رونق این‌گونه همایش‌ها تلاش کنند.

جای خالی همایش‌های علمی درباره هیأت+ فیلم

دومین همایش علمی هیأت و آیین‌های مذهبی به همت مرکز تخصصی احیاء امر با همکاری اندیشکده هیأت با موضوع اصلی روایت اجتماعی هیأت برگزار می‌شود. محور‌های این همایش عبارتند از ۱ـ مبانی اجتماعی و روش‌شناسی بنیادین هیأت، ۲ـ هیأت، سرمایه اجتماعی و نظم سیاسی، ۳ـ مردم شناسی هیأت و آیین‌های مذهبی، ۴ـ مواجهه هیأت با چالش‌ها و مسائل اجتماعی، ۵ـ هیأت، دین و نهاد‌های اجتماعی، ۶ـ جامعه شناسی اقتصادی هیأت، ۷ـ هیأت، فرهنگ و هنر، ۸ـ هیأت، هویت و احساس تعلق، ۹ـ هیأت، بانوان و خانواده، ۱۰ـ هیأت، رسانه و حوزه عمومی و ۱۱ـآسیب‌شناسی اجتماعی هیأت و پژوهش‌های کاربردی. این همایش ۱۸ بهمن‌ماه برگزار می‌شود و علاقه‌مندان فرصت دارند تا چکیده مقالات خود را تا ۳۰ مهرماه ارسال کنند. مقالات هم تا ۳۰ آبان‌ماه باید به دبیرخانه ارسال شوند. ثبت نام و ارسال آثار باید از طریق تارنمای همایش به نشانی heyatconf.ir انجام شود.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها