قالیباف:

مبارزه با اسرائیل ریشه در مکتب امام راحل دارد/ تجارت با خدا شکست ندارد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مبارزه با رژیم صهیونیستی برخاسته از مکتب امام خمینی (ره) است مکتبی که رهبر معظم انقلاب اسلامی آن را بر اساس عقلانیت، عدالت و معنویت تبیین فرمودند.
کد خبر: ۶۹۹۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۶ - 17October 2024

مبارزه با اسرائیل ریشه در مکتب امام راحل دارد/ تجارت با خدا شکست نداردبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز در اجلاسیه «مجاهدان در غربت» که در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار داشت: موضوع فلسطین به برکت خون شهدا موضوع اول تمام جهان و دغدغۀ نخست هر کسی که بویی از انسانیت برده، شده است.

وی با بیان این که اخلاص و مجاهدت امام راحل بود که اسلام را احیا کرد و عزت را به مسلمانان بخشید افزود: نفس مبارزه با اسرائیل و ظلم در مکتب امام اصالت دارد. 

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شهیدانی که غریبانه و گمنام به شهادت رسیدند ولی به برکت خون آن شهدای عزیز امروز اینگونه است که موضوع فلسطین نه تنها موضوع اول مسلمین است بلکه موضوع اول تمام جهان است.

قالیباف با تاکید بر اینکه همه ما در ایران و جهان اسلام و در این مقطع زندگی، مدیون امام خمینی (ره) هستیم، ادامه داد: امامی که جز برای خدا کلامی نگفت و جز در راه خدا گامی برنداشت؛ امامی که هم به خدا با همه وجودش و هم به مردم ایمان داشت.

وی گفت: همین مجاهدت و همین اخلاص، چنین مرد الهی را ساخت و در این مقطع از زمان اینگونه عمل کرد که هم سبب احیای مجدد اسلام شد و دین را از حجره‌ها به زندگی انسان‌ها آورد و هم باعث عزت و منزلت مسلمین شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر بخواهیم عظمت امام خمینی (ره) را بشناسیم در همین موضوع فلسطین ببینید که امام ما چگونه و در چه زمانی و با چه درایت و هدایتی و با چه درک بزرگ و نگاه الهی به موضوع فلسطین نگاه کرده اند، درحقیقت امروز وقتی ما می‌بینیم که نفس مبارزه با اسرائیل و مبارزه با صلح، در مکتب امام اصالت دارد این اصالت مبارزه با اسرائیل در مکتب حضرت امام خمینی (رع) است، یعنی با بصیرت امام هم پا است یعنی با نهضت و انقلاب اسلامی از آغازش در این موضوع (مبارزه با اسرائیل ) اساس کار امام راحل بوده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: امام راحل اگر با رژیم منحوس شاهنشاهی هم مبارزه کرد به‌خاطر اینکه رژیم شاهنشاهی وابسته به رژیم صهیونیستی بوده است، امام در چهارم آبان ۱۳۴۳ خطاب به شاه می‌گوید که شما از آمریکا حمایت می‌کنید و تمام گرفتاری ما از آمریکا و اسرائیل است و اسرائیل هم دست‌نشانده آمریکا است، در حقیقت مبارزه با رژیم صهیونیستی در تار و پود انقلاب اسلامی است البته بدون شک، آگاهی و همراهی امت اسلامی با امامی که ایمان به مردم داشت و در اوج مظلومیت در اوج خفقان شاهنشاهی این مسیر حرکت کرد آگاهی و مقاومت مردم که آگاهانه و شجاعانه ایستادند و در اوج مظلومیت جان دادند، برای فلسطین و برای اسلام و برای مبارزه با ظلم بوده است.

قالیباف بیان داشت: امروز می‌بینیم که موضوع فلسطین و مبارزه با رژیم صهیونیستی از مرزهای ایران فرا رفته و نه تنها جهان اسلام بلکه همه بشریت از ظلم رژیم صهیونیستی به فریاد درآمده و همه در دفاع از فلسطین به پا خاسته‌اند شده‌اند. در حقیقت این مبارزه با رژیم صهیونیستی برخاسته از مکتب امام خمینی (ره) است مکتبی که رهبر معظم انقلاب اسلامی آن را بر اساس عقلانیت، عدالت و معنویت تبیین فرمودند و این سه اصل مبارزه در مبنا و روش شکل گرفت.

وی خاطرنشان کرد: این روش بدون شک با رویکرد معنوی ادامه پیدا خواهد کرد و حتماً این موارد در متوازن بودنش در عرصه مبارزه برای ما شرط است، لذا مبارزه با رژیم کودک‌کش صهیونیستی هم مبارزه وجودی است، اگر ما می‌گوییم که رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسیم یعنی آن را قبول نداریم؛ ما امروز با آمریکای جنایتکار و مستکبر نیز مبارزه می‌کنیم چراکه خوی استکباری دارد و در رفتارش نمود دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حتماً شهادت سیدحسن نصرالله غم و آسیب بزرگی بود، ولی هیچوقت این راه متوقف نمی‌شود که اگر شهید هنیه در میان ما نیست، امروز اگر سیدحسن نصرالله و فرماندهان عزیزی در این عرصه در میان ما نیستند به معنای توقف مبارزه نیست. همانطور که در این روزها دیدید که ساختار حزب‌الله، ساختار مقاومت پس از شهید نصرالله به قدرت کار خود ادامه می‌دهد و دیدید که آتش بیشتری دارد حیفا و تل‌آویو را درهم می‌کوبد. رژیم صهیونیستی با همه رجزخوانی‌هایی که کرد همین بس که بعد از یک سال در سالگرد عملیات طوفان‌الاقصی از غزه موشک‌ها به سمت تل‌آویو شلیک شد و موشک‌ها فرود آمد و هنوز نتوانسته اسرای خود را آزاد کند. این مسیر پیش خواهد رفت.

قالیباف تصریح کرد: تجارت با خدا شکست ندارد، شهدای ما زندگی و جسم و روح و روانشان را به پای پیروزی جبهۀ حق گذاشتند.

وی تأکید کرد: رژیمی که دکترین نظامی‌ خود را امنیت پایدار در مرزهای فلسطین اشغالی تعریف کرده بود، اکنون یک خواب راحت در آن سرزمین ندارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بدون شک یکایک ما و همه آزادیخواهان و مسلمین متعهدیم که مسیر شهدا و امام شهدا را ادامه دهیم و همینطور که در این جبهه مبارزه می‌کنیم مکلفیم که در داخل کشور برای حل مشکلات اقتصادی کشور مبارزه کنیم. 

قالیباف ابراز داشت: امروز بدانید که موفقیت، انسجام اجتماعی و یکپارچگی و تلاش و وحدت داخل کشور برای حل مشکلات کشور به معنای موفقیت در همه جهان اسلام است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها