نماینده مجلس: اتحادیه اروپا اگر می‌خواهد بیانیه‌ بدهد جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کند

سعیدی گفت: اتحادیه اروپا و کشور‌هایی که دم از حقوق بشر می‌زنند به جای آن بیانیه مضحک درباره جزایر سه‌گانه ایران، باید کشتار کودکان، زنان و نوزادان مظلوم و بی‌پناه غزه و لبنان را محکوم کنند.
کد خبر: ۷۰۰۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۰ - 23October 2024

«بهنام سعیدی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، با اشاره به بیانیه مشترک اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس درباره جزایر سه‌گانه ایران، اظهار داشت: ادعای پوچ و واهی اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس درباره جزایر سه‌گانه ایران، تکرار ادعا‌های توخالی است که همیشه وجود داشته است.

نماینده مجلس: اتحادیه اروپا اگر می‌خواهد بیانیه‌ای بدهد جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کند

وی افزود: این جزایر همواره بخش لاینفک خاک ایران بوده و خواهند بود و هر بیانیه و موضع‌گیری از طرف هر نهاد و سازمانی مطرح بشود سخنی توخالی بوده و به شدت محکوم خواهد شد.

این نماینده مجلس اضافه کرد: جمهوری اسلامی اجازه نخواهد داد این ادعا‌های بی‌اساس، به حق حاکمیت کشور ما آسیب برساند و این ادعا‌ها برخلاف اصل حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل متحد است.

سعیدی ادامه داد: اتحادیه اروپا و کشور‌هایی که دم از حقوق بشر می‌زنند چشم خود را به روی جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان می‌بندند. آن‌ها باید پاسخ بدهند که چرا در بیانیه‌هایشان کشتار کودکان و زنان و نوزادان مظلوم و بی‌پناه غزه و لبنان با استفاده از بمب‌های چند تُنی را محکوم نمی‌کنند.  

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: اتحادیه اروپا اگر می‌خواهد بیانیه‌ای بدهد و دم از حقوق بشر و امنیت و انسانیت می‌زند چرا جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم نمی‌کند و در طرف مظالوم نمی‌ایستد؟ آن‌ها باید جنایات رژیم صهیوینستی را که تاریخ به خود ندیده و انسان از بیان آن‌ها شرم می‌کند، محکوم کنند. البته وجدان‌های بیدار دنیا نظاره‌گر هستند و قضاوت خواهند کرد و دیر یا زود پیروزی برای جبهه مقاومت خواهد بود و این وعده خداست.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی به وظیفه خود عمل کرده و در جهت حفظ امنیت و ثبات خلیج فارس همیشه نقش سازنده‌ای داشته است و توانمندی‌های دفاعی خود را که کاملا مشروع و در چارچوب قوانین بین‌الملل برای دفاع از کشور است افزایش داده و روز به روز این توانایی‌ها به فضل الهی افزوده خواهد شد. 

سعیدی خاطرنشان کرد: به کشور‌های اروپایی توصیه می‌کنیم که از تکرار سیاست‌های گذشته و از ایجاد تنش در منطقه دوری کنند. در یک کلام می‌گوییم تا همه کشور‌های دنیا بدانند که خط قرمز جمهوری اسلامی جزایر سه‌گانه است و تا پای جان از خاک خود دفاع خواهیم کرد و اجازه دست درازی را نخواهیم داد.

انتهای پیام/381

نظر شما
پربیننده ها