دبیرکل دومین کنگره ملی شهدای فارس خبر داد؛

برگزاری بیش از ۷ هزار برنامه در راستای دومین کنگره سرداران و شهدای فارس

سردار «بوعلی» گفت: دومین کنگره ۱۵ هزار شهید فارس از چهارم تا دهم آبان ماه در شیراز برگزار خواهد شد که در راستای برگزاری این کنگره بالغ بر هفت هزار و ۴۳۰ برنامه در قالب این اجلاسیه برگزار شده است.
کد خبر: ۷۰۰۲۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۱ - 22October 2024
برگزاری بیش از ۷ هزار برنامه در راستای دومین کنگره سرداران و شهدای فارسبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، سرتیپ پاسدار «یدالله بوعلی» دبیرکل دومین کنگره ملی شهدای فارس و فرمانده سپاه فجر در نشست خبری با خبرنگاران ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: رسانه‌ها نقش ویژه‌ای در تبیین و انتشار اقدامات صورت گرفته در دومین کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس دارند و زبان گویای جامعه هستند.
 
وی افزود: دومین کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس از چهارم لغایت دهم آبان ماه در شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان فارس واقع در شهرک گلستان برگزار خواهد شد و از ظرفیت‌های مختلف استان حداکثر بهره برداری انجام شده تا شاهد مشارکت عمومی تمامی آحاد جامعه در این کنگره فراهم شود.
 
سردار بوعلی به تشریح اقدامات صورت گرفته در راستای چینش برنامه های کنگره ملی شهدای فارس تصریح کرد: شورای سیاست گذاری این کنگره به ریاست نماینده ولی فقیه در استان فارس تشکیل شد و از ظرفیت‌های استان فارس در راستای برگزاری کنگره سرداران شهید استفاده شد البته تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص کنگره‌های سرداران شهید سراسر کشور جمع آوری شده و در کتاب «راهی برای رفتن» تالیف شد.
 
وی با بیان اینکه ۲۴ کمیته برای کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس تشکیل شده است، گفت: دفاع مقدس ما وجه تمایزی با سایر جنگ‌ها دارد و ان بحث معنویت است که از انس شهدای ما با قرآن نشات می‌گیرد.
 
سردار بوعلی تاکید کرد: از این رو در کنگره نیز ختم قرآن و برنامه‌های قرآنی به نیت ۱۵ هزار شهید استان فارس برگزار شد همچنین بیش از ۱۵ هزار محفل قرآنی نیز در فارس طی این مدت برگزار شده است.
 
این مقام مسئول با اشاره به اینکه استان فارس در محافل قرآنی در کشور پیشتاز است، تصریح کرد: بیش از سه هزار و ۲۰۰ حافظ قرآن کریم در استان فارس فعالیت می‌کنند که با توجه به اجلاسیه شهدای حافظ قرآن کریم بالغ بر پنج هزار و ۲۰۰ هزار حافظ قرآن کریم به استان فارس دعوت شدند و هزار و ۴۰۰ نفر از آنان تجلیل شد.
 
وی از برگزاری محفل قرآنی در آرامگاه حافظ شیرازی نیز یاد کرد و گفت: این برنامه نیز برنامه بسیار خوبی بود که در سطح کشور نیز بسیار خوب منعکس شدفرمانده سپاه فجر استان فارس در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار داشت: بیش از هفت هزار و ۴۳۰ یادواره در استان فارس در سطح محلات و بخش استان فارس برگزار و بیش از ده‌ها یادواره نیز به صورت یگانی، استانی، محلی، ملی و بین المللی در فارس برگزار شده است.
 
سردار بوعلی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین رخداد‌هایی که طی مدت برگزاری کنگره شاهد آن بودیم حضور خودجوش مردم در فعالیت‌های یادواره شهدا است البته برگزاری بعضی کنگره‌ها در استان فارس متمایز و ویژه بود که از جمله این برنامه‌ها می‌توان به برگزاری کنگره شهدای محور مقاومت، اجلاسیه شهدای اهل سنت و یادواره شهدای ادیان توحیدی اشاره کرد.
 
به گفته فرمانده سپاه فجر فارس، ایجاد چهره مناسب و ذهنیت‌های مثبت از جمله ویژگی‌هایی است که برنامه‌های کنگره ۱۵ هزار شهید فارس در جامعه ایجاد کرده است.
 
سردار بوعلی استفاده از ظرفیت‌های هنری فارس در راستای کنگره سرداران شهید استان را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: تولید آثار فاخر هنری در راستای کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس از دیگر اقداماتی است که به عنوان زیربرنامه‌های این کنگره به کار گرفته شده از این رو فراخوان ملی برای شناسایی هنرمندان منجر به برای شناسایی ۱۵۸ هنرمند در سطح کشور شده و این اقدام باعث تولید برنامه «راوی شو» شده است، همچنین ساخت سریال «روز خون»، هفت فیلم کوتاه، فیلم مستند، ۲ فیلم بلند داستانی، تولید هفت مستند شهید، ۱۰ مستند سرداران فارس، ۳۱۳ دقیقه موشن گرافی، اجرای برنامه ملی شب‌های پرستاره، تولید ۱۵ قطعه ارکست سمفونیک شهادت، تولید سه قطعه موسیقی، اجرای پنج نمایش خیابانی، برگزاری سرود ملی، ۲۷ نمایش میدانی، طراحی ۲۰ پوستر با بهره گیری از هوش مصنوعی، ترسیم ۲۳ تابلو انتزاعی از جمله برنامه‌های هنری در این کنگره است.
 
دبیرکل دومین کنگره ملی شهدای فارس با اشاره به تالیف ۲۵۰ کتاب در طول برگزاری کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌هایی که در استان فارس در خصوص حوزه دفاع، ایثار و شهادت وجود داشته و بالغ بر یک هزار و ۶۰۰ موضوع در فارس شناسایی شده که تاکنون به بیش از ۳۰۰ موضوع پرداخته شده است.
 
این مقام مسئول با تاکید بر تولید ۲۳ کتاب صوتی افزود: ۱۸ پویش در سطح ملی و استانی با موضوع کتابخوانی برگزار شده است و ۴۹۶ هزار سند در خصوص شهدا، ایثارگران، رزمندگان و ... احصا شده است.
 
فرمانده سپاه فجر استان فارس متذکر شد: بیش از پنج هزار سرگذشت پژوهی در خصوص شهدا در سطح استان فارس صورت گرفته است و آلبوم شهدا در استان فارس به‌روزرسانی و جدید شده است.
 
سردار بوعلی در پایان سخنان خود در خصوص تکریم خانواده‌های شهید فارس متذکر شد: بیش از ۱۵ هزار قاب دیجیتال شده شهدای فارس در طول برگزاری کنگره تهیه و در اختیار خانواده‌های شهدا قرار گرفته و ۱۵ هزار مدال افتخار نیز برای شهدای فارس در نظر گرفته شده است.
 
ماندگاری کنگره شهدای فارس با استفاده از ظرفیت های هنری و مردمی
 
سرتیپ دوم پاسدار «هاشم جمالی» جانشین سپاه فجر استان فارس در ادامه اظهار داشت: ۱۳ سال پیش کنگره شهدا در فارس برگزار شد و دیگر خبری نبود، لذا دستور رهبر معظم انقلاب منجر به یک تحول جهادی و ایجاد یک موج در کشور شد و از ۲ سال پیش مقدمات برگزاری یک کنگره بزرگ دیگر نیز فراهم و از یک سال پیش شورای سیاست گذاری تشکیل شد.
 
دبیر ستاد دومین کنگره ملی شهدای فارس با تاکید بر لزدم استفاده از ظرفیت هنر برای ماندگاری کنگره شهدا گفت: تلاش‌های بسیاری برای استفاده از همه ظرفیت‌های هنری در راستای ماندگاری این اقدام فاخر ف هنگی و تاریخی صورت گرفته است.
 
سردار جمالی همچنین به برپایی بزرگ‌ترین نمایشگاه دستاورد‌های صنایع و تجهیزات نظامی سازمان هوافضای سپاه تحت عنوان "روایت اقتدار" اشاره کرد و گفت:چهارم و پنجم ابان ماه برگزاری یادواره شهدای حرم مطهر شاهچراغ(ع)، هشتم اجلاسیه ملی شهدای ارتش در محل نمایشگاه بین‌المللی، نهم اجلاسیه ملی شهدای زن و دهم اجلاسیه کلی به عنوان بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی سال در فارس برگزار خواهد شد.
 
وی تاکید کرد: کنگره شهدا شروع یک حرکت بزرگ برای آینده خواهد بود و دهم آبان‌ماه شروع کار ما خواهد بود که برای آن یک دبیرخانه دائمی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها