مدیر اندیشکده راهبردی سعداء:

تبیین عمار یاسر ضامن شمشیر مالک اشتر/ باید در عرصه جهاد تبیین به بازدارندگی برسیم

حجت‌الاسلام‌ راجی گفت: شمشیر مالک اشتر تا روزی برش دارد که عمار یاسر مشغول تبیین است اما وقتی که عمار به شهادت می‌رسد، مالک مجبور است که از چند قدمی خیمه معاویه برگردد.
کد خبر: ۷۰۰۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵ - 24October 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «سید محمد حسین راجی» مدیر اندیشکده راهبردی سعداء در همایش مسئولین دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی اظهار داشت: بیش از هزار و ۱۰۰ روز از صدور فرمان و دستور واجب قطعی و فوری «جهاد تبیین» از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌گذرد. هرکس در حوزه کاری خود باید بررسی کند و ببیند که در طول سه سالی که این دستور صادر شده؛ چه کرده و یا پیگیر چه اقداماتی بوده است؟

تبیین عمار یاسر ضامن شمشیر مالک اشتر است/ باید در عرصه جهاد تبیین به بازدارندگی برسیم

وی در ادامه درباره چرایی کم‌اثر بودن جهاد تبیین در بین افراد و رده‌های مختلف جامعه به رغم تلاش‌های صورت گرفته در این عرصه گفت: متأسفانه برخلاف جنگ و رویارویی نظامی؛ کشور در عرصه جنگ فرهنگی به بازدارندگی در مواجهه با دشمن نرسیده است، به بیان دیگر امروز اگر دشمنی مثل اسرائیل بخواهد به سمت ایران حمله موشکی داشته باشد، با برآورد‌هایی که دارد چنین اقدامی را پرهزینه می‌بیند؛ حال آنکه چنین حالتی را ما در جنگ و نبرد فرهنگی مشاهده نمی‌کنیم.

مدیر اندیشکده راهبردی سعداء در ادامه افزود: به‌عنوان مثال؛ اگر دشمن در طول یک هفته دروغ‌هایی را بر ضد ایران در رسانه‌ها ترویج دهد، که حتی می‌داند بعداً کذب بودن آن‌ها هم آشکار می‌شود؛ ترسی از بیان این مطالب ندارد چراکه هزینه‌ای برای او ندارد، به همین دلیل تا روزی که مجاهدان عرصه جهاد تبیین به بازدارندگی نرسند، کارشان اثری نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام‌ راجی با اشاره به تاریخ دفاع مقدس گفت: روزگاری بود که در آب‌های خلیج فارس ناو‌های جنگی آمریکایی بر علیه کشور ایران قدرت‌نمایی می‌کردند، آنچه که هیمنه این قدرت را از بین برد؛ حضور رزمندگان حزب‌اللهی با قایق‌های تندرو عاشورا بود که ترس و خوف خاصی را بر دل آن‌ها انداخت؛ حال آنکه اصلاً این دو با هم قابل قیاس نیستند. اما امروز در جنگ نرم و یا مواجهه فرهنگی؛ قضیه برعکس نمونه ناو‌های آمریکایی در خلیج فارس است به طوری که جمهوری اسلامی ایران و سایر نیرو‌های انقلابی به مبانی بسیار قدرتمندی مجهز هستند ولی از سوی دیگر؛ دشمن با یک دروغ و یا شایعه از طریق رسانه‌ها؛ کشور را به آشوب می‌کشاند.

تبیین عمار یاسر ضامن شمشیر مالک اشتر است/ باید در عرصه جهاد تبیین به بازدارندگی برسیم

وی با بیان اینکه در جنگ نرم باید زمین بازی را تغییر داد تا هم دشمن از دروغ‌هایش پشیمان شود و هم ایران به بازدارندگی برسد، تأکید کرد: تا به فناوری تولید محتوا در عرصه جهاد تبیین نرسیم، مشکل ما در این عرصه حل نخواهد شد. برای مثال اگر کشوری به فناوری و دانش تولید موشک دست پیدا کند؛ میزان کم و یا زیاد کردن برد موشک‌ها برای آن کشور سخت نخواهد بود.

مدیر اندیشکده راهبردی سعداء با اشاره به اینکه در فناوری جهاد تبیین، هجمه‌های دشمن دسته‌بندی می‌شوند، تصریح کرد: بعد از دسته‌بندی میزان هجمه‌ها و شبهات دشمن بر علیه کشور، باید به فناوری تولید محتوا در مواجهه با آنها برسیم به طوری که بتوان تمام آن هجمه‌ها را خنثی کرد و از حالت پدافندی به آفندی برسیم تا دشمن به این نتیجه برسد که اگر شبهه‌ای ایجاد کند، از سوی ایران پاسخی دریافت خواهد کرد که تمام مبانی غرب زیر سئوال خواهد رفت.

حجت‌الاسلام راجی در ادامه درباره میزان اهمیت و حساسیت روزهای پیش رو در کشور ابراز داشت: این روزها، روز‌های حساسی است و کوچک‌ترین غفلت باعث می‌شود که وقتی ایران درگیر یک جنگ خارجی است، نگاه دیگرش به پایان دادن فتنه در سطح خیابان‌های داخل کشور باشد. به بیان دیگر؛ شمشیر مالک اشتر تا روزی برش دارد که عمار یاسر مشغول تبیین است اما وقتی که عمار به شهادت می‌رسد، مالک مجبور است که از چند قدمی خیمه معاویه برگردد.

وی با اشاره به اینکه در روز‌های اخیر در حوزه حمایت از جبهه مقاومت؛ ۱۳۰ شبهه از سوی دشمن برای مخاطبان ایجاد شده است، گفت: تمام شبهات این روز‌ها در یک سئوال خلاصه می‌شود: چرا ایران به جبهه مقاومت کمک می‌کند؟ در پاسخ‌دهی به اینگونه شبهات باید به قدری محکم و قوی جواب داشته باشیم که معاندان فاقد استدلال شوند و تنها سلاح آن‌ها گزافه‌گویی باشد!

تبیین عمار یاسر ضامن شمشیر مالک اشتر است/ باید در عرصه جهاد تبیین به بازدارندگی برسیم

مدیر اندیشکده راهبردی سعداء در تکمیل صحبت خود یادآور شد: خارج از مباحث دینی و اعتقادی؛ مردم باید به این باور برسند که مهم‌ترین مسئله امروز کشور، حفظ امنیت ملی است به بیان دیگر؛ آن‌ها باید بدانند دشمن قصد دارد ایران را تجزیه کند که تمام ظرفیت کشور در این عرصه ایستاده تا این اتفاق نیفتد. این نقشه؛ به خاطر روی کار آمدن نظام مقدس جمهوری اسلامی و به بهانه تصرف لانه جاسوسی تهیه نشده است بلکه به دوران پیش از انقلاب اسلامی بازمی‌گردد. تمام دعوا‌ها برای زمانی است که «تئودور هرتزل» پایه‌گذار رژیم جعلی اسرائیل؛ شعار از نیل تا فرات را برای این رژیم تعیین کرد و چنانچه این شعار محقق شود؛ اماکن زیارتی مسلمین اعم از مکه، مدینه، کربلا، نجف، کاظمین و سامرا به سیطره رژیم صهیونیستی درمی‌آید.

حجت‌الاسلام راجی در پایان عنوان داشت: بر اساس برخی اسناد منتشر شده و اعترافات ژنرال‌های نظامی آمریکا؛ پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، آمریکا قصد داشت با حمله و تجزیه کشور‌هایی مثل ایران، افغانستان، عراق، سوریه، لبنان، سودان، سومالی و لیبی  چهره جدیدی از منطقه غرب آسیا یا خاورمیانه را طراحی کند که با هوشیاری کشور ایران، هسته‌های مقاومت در برخی از این کشور‌ها فعال شد و به همین دلیل؛ این نقشه اجرا نشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار