کارگردان فیلم کوتاه «اسکار» مطرح کرد؛

رفتار بی‌رحمانه سینما در مقابل خانواده/ فیلم کوتاه تلنگر می‌زند

اصغری با بیان اینکه مسئله و دغدغه اصلی فیلم کوتاه «اسکار» خانواده و جایگاه پدر است، گفت: ما در کشورمان یک فرهنگ و شرایطی را در خانواده‌ها داریم درحالی که رفتار سینما با خانواد بی‌رحمانه است.
کد خبر: ۷۰۱۱۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۰ - 27October 2024

علی اصغری، کارگردان فیلم کوتاه «اسکار» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، با بیان اینکه «اسکار» امسال در بخش استعداد‌های نو چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور داشت، اظهار داشت: مسئله و دغدغه اصلی این فیلم خانواده و جایگاه پدر است؛ ما در این فیلم می‌گویم، جایگاه خانواده در فرهنگ ایرانی امن‌ترین، جذاب‌ترین، قشنگ‌ترین، گرم‌ترین و بهترین سنگر دنیاست. 

رفتار بی‌رحمانه سینما در مقابل خانواده/ فیلم کوتاه تلنگر می‌زند

کارگردان فیلم کوتاه «اسکار» در پاسخ به اینکه چه دغدغه‌ای باعث شد به سمت ساخت این فیلم کوتاه بروید، گفت: من خودم بچه سینما هستم؛ این اولین فیلم من است. من فیلمنامه‌نویسی بودم که کارگردان شدم.

وی رفتار سینما نسبت به خانواده ایرانی را بی‌رحمانه دانست و تاکید کرد: ما در کشورمان یک فرهنگ و یک‌سری شرایط را در خانواده‌ها داریم درحالی که رفتار سینما با خانواد بی‌رحمانه است؛ همین رفتار و اتفاقات و شرایط باعث شد تا موضوع خانواده برای ما مهم شود و درباره آن فیلم بسازیم.

اصغری درباره اینکه فیلم کوتاه چقدر می‌تواند به مضامین بزرگ بپردازد، گفت: قطعاً سینما برای من شبیه به یک دوبیتی است؛ اینکه ما بتوانیم در این موضوع تاثیرگذار باشیم و کسانی که فیلم ما را می‌بینند به این موضوع فکر کنند؛ همین برایم مهم بود. ما در یک زمان محدود یک موضوع مهم را مطرح می‌کنیم پس به نظرم باید امانتدار خوبی باشیم تا تماشاگری که از سالن خارج می‌شود، فیلم و قصه و موضوع او را رها نکرده باشد. 

این فیلمساز به خروجی «اسکار» اشاره کرد و با تاکید براینکه به شدت از خروجی کار خودم به عنوان یک فیلم اولی راضی هستم، گفت: من خوشبختانه در این پروژه یک تیم بسیار حرفه‌ای به همراه داشتم؛ عوامل فنی و بازیگر‌های درجه یک باعث شد یک محصول گروهی تولید شود و از واکنش تماشاگران متوجه شدیم که مسیرمان مسیر درستی بوده است و خستگی از تن‌مان بیرون رفت. 

وی درباره فضای فیلم کوتاه گفت: من بچه انجمن سینمای جوانان ایران هستم؛ سال ۱۳۷۹ و ۱۳۸۵ در دوره‌های انجمن بوده‌ام و سال‌ها در سینمای حرفه‌ای مشغول فیلمنامه‌نویسی بوده‌ام. از فیلم دهلیز در سال ۱۳۹۱ تا فیلم کوچه ژاپنی‌ها که همین اواخر اکران شد و سریال‌های مختلف را کار کردم. حوزه فیلم کوتاه به نظرم عین یک مکان مقدس است؛ بعضی‌ها معتقدند این مسیر نباید ختم به فیلم بلند شود ولی من معتقدم چراکه نه؟! این هم خودش یک مسیر جذابی است برای جوان‌هایی که می‌خواهند تجربه و ورود به سینمای بلند داشته باشند، از همین مسیر ورود کنند. 

براساس این خبر؛ علی اصغری آثاری مانند فیلم های «دهلیز»، «گربه سیاه»، «آب‌نبات چوبی»، «شیفت شب»، «فصل فراموشی فریبا»، «سونامی» و سریال‌های «ممنوعه»، «کرگدن» و «هفت» را به عنوان فیلمنامه‌نویس در کارنامه دارد و در سال‌های اخیر با کارگردانی نمایش‌های «کافه لکانطه»، «کمدی گمنام» و «خشت خام خانه» در عرصه تئاتر حضور داشته است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار