با حضور جمعی از مسئولان لشکری و کشوری؛

بیست و‌ چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن بسیج آغاز به کار کرد

مراسم افتتاحیه بیست و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بسیج صبح امروز با حضور جمعی از مسئولان لشکری و کشوری در دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد.
کد خبر: ۷۰۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱ - 13February 2016

بیست و‌ چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن بسیج آغاز به کار کرد

به گزارش خبرنگار اعزامی دفاع پرس به مشهد، مراسم افتتاحیه بیست و چهارمین مسابقات سراسری قرآن کریم بسیج امروز 24 بهمن با حضور خانوادههای شهدای قرآنی مدافع حرم و خانوادههای مهاجران الیالله، جمعی از مسئولان لشکری و کشوری و ۵۵۰ قاری در مشهد مقدس برگزار شد.

در این مراسم دکتر رحیم قربانی مسئول دارالقرآن بسیج و رئیس این دوره از مسابقات ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای والامقام هشت سال جنگ تحمیلی اظهار داشت: زندگی شهدای دوران دفاع مقدس باید الگو و اسوه ما باشد؛ تا بر اساس آن شیوه زندگی که شهدای قرآنی داشتند بتوانیم به آنها ادای دین کنیم.

مسئول بسیج دارالقرآن کریم بسیج با بیان اینکه بیست و چهارمین دوره مسابقات مزین به یادواره شهدای قرآنی مدافع حرم و مهاجران الی الله است، افزود: مرحله استانی این دوره از مسابقات  در پایگاههای بسیج، حوزههای بسیج نواحی و شهرستان بهصورتی شکوه برگزار شد و هماکنون شاهد برگزاری مرحله پایانی آن با حضور ۵۵۰ نفر از قاریان برگزیده بسیجی  سراسر کشور در ۱۱ رشته قرآنی در مقاطع سنی کمتر از ۱۶ و بالای ۱۶ سال در جوار بارگاه مقدس حضرت امام رضا(ع) هستیم؛ تا نخبگان قرآنی بسیج را به ملت شریف کشورمان معرفی کنیم.

وی در ادامه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اهتمام به قرآن، فرهنگ قرآنی، تلاوت و انس با قرآن گفت: بسیجی پیرو ولایت فقیه است و باید  هرجایی که مقام عظمای ولایت تاکید فرمودند، جزو اولین کسانی باشد که به ندای ولایت در عمل لبیک میگوید.

قربانی تصریح کرد: خداوند نعمت قرآن را به داده است و به مراتب مسئولیت سنگینی بر گردن ما نهاده است؛ که امیدواریم قدر این نعمت را بدانیم و بر اساس قرآن فعالیت خوبی در عرصههای مختلف داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری، مسئولان سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی و سازمان بسیج مستضعفین بر فرهنگ دینی و قرآنی و سبک زندگی اسلامی تاکید دارند، خاطرنشان کرد: برهمین اساس بسیج فعالیت پنج ساله را خود را تدوین کرده است؛ تا به لطف خداوند شاهد  اثرات مثبت آن در سال جدید خواهیم بود.

قربانی در پایان با اشاره به اینکه بسیج در همواره در فعالیتهای مختلف، الگو و اسوه در کشور بوده است، بیان داشت: مسابقات سراسری قرآن کریم بسیج بهمنظور پر کردن خلأهای موجود در مسابقات قرآن، اعم از کیفی، کمّی و رشتهها و مقطع سنی مختلف برگزار میشود.

در پایان مراسم افتتاحیه بیست وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بسیج، با اهدای لوح تقدیر از خانوادههای شهیدان قرآنی مدافع حرم محمد مرادیفر و علی اصغر حسینپور و همچنین دو نفر از اساتید برجسته جامعه قرآنی که اخیرا دعوت حق را لبیک گفتند، تقدیر به عمل آمد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار