امیر زمینی در مراسم الحاق ناوهای نداجا تشریح کرد

جزئیات اُورهال شناورهای نیزه، تبرزین و سیرجان

فرمانده فنی نیروی دریایی ارتش گفت: نیروی دریایی دیگر نیازی به کارشناسان خارجی ندارد و شناورهای خود را به همت متخصصان داخلی تعمیر می‌کند.
کد خبر: ۷۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۶ - 01December 2013

جزئیات اُورهال شناورهای نیزه، تبرزین و سیرجان

به گزارش خبر گزاری دفاع مقدس، امیر دریادار"عباس زمینی" فرمانده فنی نیروی دریایی ارتش، صبح امروز در مراسم الحاق ناوهای موشکانداز "نیزه" و "تبرزین" و ناوپشتیبانی "سیرجان" به ناوگان نداجا که در بوشهر برگزار شد، به تشریح ویژگیهای هر یک از این ناوها پرداخت.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی دیگر نیازی به کارشناسان خارجی ندارد و شناورهای خود را به همت متخصصان داخلی تعمیر میکند، اظهار داشت: ناوهای موشکانداز جمهوری اسلامی ایران "نیزه" و "تبرزین" از شناخته شدهترین ناوچههای کلاس پیکان هستند که در سال 1360 به خدمت نیروی دریایی ارتش در بوشهر درآمدند. 

فرمانده فنی نیروی دریایی ارتش این شناورهای 47 متری با 275 تن وزن و سرعت 33 گره دریایی را جزء برترین شناورهای نداجا برشمرد و افزود: تعمیرات این 2 شناور از سال 90 شروع شد و بعد از 33 ماه فعالیت گسترده، کار تعمیر شناور "نیزه" با یک میلیون و 963 هزار ساعت و شناور "تبرزین" با 2 میلیون و 675 هزار نفر ساعت کار به پایان رسید.

امیر زمینی اذعان داشت: طی تعمیراتی که بر "ناو موشکانداز نیزه" صورت گرفته است، 14 هزار و 600 قطعهٔ مهم بومی سازی، 8 هزار و 400 قطعه تعمیر، 6 هزار و 200 قطعه تعویض و 28 سامانه به روز رسانی شد.

وی در ادامه بیان داشت: مهمترین اقداماتی که در حوزه بازدارندگی این 2 شناور انجام شده نصب موشکهای "نور" و "قادر" و توپ 76 میلیمتری فجر است.
 
فرمانده فنی نیروی دریایی ارتش، نوسازی، اورهال و نصب ژنراتورهای اصلی را از دیگر اقدامات صورت گرفته بر روی این شناورها عنوان کرد.
 
امیر زمینی ناو پشتیبانی رزمی جمهوری اسلامی ایران "سیرجان" را یکی دیگر از الحاقات نیروی دریایی خواند و افزود: این ناو که در سال 1386 به نیروی دریایی بوشهر ملحق شد، 60 متر طول، 10 متر عرض و 14 متر تا عرشه ارتفاع داشته و با 2 هزار و 19 تن وزن 14 گره دریایی سرعت دارد.
 
وی موفقیتهای به دست آمده را حاصل حمایتهای رهبر معظم انقلاب و تلاش متخصصان داخلی دانست و نوسازی 100 تن سازه فولادی بدنهٔ ناو سیرجان، تعویض 640 متر سیستم لولهکشی و تعمیر اساسی موتورهای اصلی را از اقدامات مهم صورت گرفته در این ناو برشمرد.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار