دریادار دوم عباس زمینی:

تحریم ها در به روز رسانی تجهیزات نیروی دریایی اثری نداشته است

فرمانده فنی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: تحریم ها و فشارها در عزم و اراده جوانان ایرانی برای به روز رسانی و تعمیر تجهیزات نیروی دریایی اثری نداشته است.
کد خبر: ۷۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۷ - 03December 2013

تحریم ها در به روز رسانی تجهیزات نیروی دریایی اثری نداشته است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، دریادار دوم "عباس زمینی" فرمانده فنی نیروی دریایی ارتش، درحاشیه آب اندازی شناورهای نیروی دریایی ارتش در بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی از نیروهایی است که تا افق 1404برنامه ای مدون برای داشتن شناورهای سطحی، زیرسطحی، سامانه های هوایی و موشکی دارد.
 
وی اضافه کرد: نیروی دریایی ارتش ناوهای موشک انداز پیکان، جوشن و درفش را تاکنون با تکنولوژی بالا ساخته و عملیاتی کرده است.
 
فرمانده فنی نیروی دریایی ارتش افزود: همچنین ناوهای جماران، پیکان و جوشن به جای ناوهایی به همین اسم که غرق شده بودند ساخته و در آینده ناوهایی با کلاس موج و جماران با تکنولوژی و مدل بالاتر نیز ساخته خواهد شد. ناوشکن دماوند نیز هم اکنون در منطقه چهارم انزلی مراحل آزمایشی خود را طی می کند و بزودی مراسم الحاق آن به ناوگان نیروی دریایی انجام می شود.
 
زمینی ادامه داد: امروز ساخت انواع ناوشکن، ناوهای موشک انداز، زیردریایی های سنگین و نیمه سنگین ثمره خودکفایی و غلبه بر تحریم های همه جانبه علیه ایران بوده است به نحوی که پشتیبانی مستمر و مطمئن فنی و رزمی از شناورهای سطحی، زیرسطحی و پروازی نداجا باعث شده تا نیروی دریایی ماموریت های خود را به نحو احسن در آبهای دریای مدیترانه، سرخ و عدن به انجام رساند.
 
وی گفت: نیروی دریایی راهبردی ارتش حسب اوامر رهبر معظم انقلاب به تعمیرات اساسی انواع شناورهای سطحی و زیرسطحی همت گمارده است.
 
زمینی در مورد ناوهای موشک انداز نیزه و تبرزین و ناو پشتیبانی سیرجان نیز گفت: تعمیرات اساسی صورت گرفته و بهینه سازی سامانه های حساس و مهم به کاررفته در شناور آنها را در زمره ناوهای ارتقا یافته و آماده برای مقابله با نبردهای هوایی و هرگونه تهدید موشکی قرار داده است.
 
وی گفت: الحاق این شناورها به ناوگان نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی در منطقه دوم از نقطه نظر تاکتیکی اهمیت ویژه ای دارد.
 
زمینی در پایان تاکید کرد: نیروی دریایی راهبردی ارتش بدون نیازبه کارشناسان خارجی وهرگونه وابستگی به آنها قادر به انجام تعمیرات اساسی انواع شناورهای سبک و سنگین است.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار