مشروح/دریادار سیاری در نشست خبری خبر داد

الحاق ناوهای "لاوان"و "سیرجان" به یگان‌های نداجا /فردا؛ دیدار فرماندهان نداجا با رهبری

فرمانده نیروی دریایی از دیدار فرماندهان نیروی دریایی با رهبر معظم انقلاب خبر داد و گفت: شنبه هفته آینده ناوهای "لاوان" و "سیرجان" و چند فروند بالگرد که همگی بازسازی شده‌اند، به نیروی دریایی ملحق خواهند شد.
کد خبر: ۶۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۹ - 23November 2013

الحاق ناوهای

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، امیر دریادار "حبیبالله سیاری"، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز در نشست خبری با تأکید بر لزوم به روز بودن علوم و تجهیزات اظهار داشت: ما در این مورد بسیار خوب عمل کردهایم و با تجهیزات بهروز شده در عرصه دریایی عملکرد موفقی داشتهایم.

وی با بیان اینکه اهمیت دریا امروز بر هیچکس پوشیده نیست و دریا نعمت بزرگ الهی است، افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، سالها ما را از دریا دور کردند تا ما را از نعمتهای دریا محروم کنند، اما در چند سال گذشته با حضور در دریاهای آزاد، بهرههای لازم را از دریا بردهایم.
 
دریادار سیاری تصریح کرد: عمق دادن به دفاع از مواردی است که ملت ما میتواند انجام دهد.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه به برنامههای این نیرو در هفته نیروی دریایی اشاره کرد و گفت: روز گذشته با حضور در نماز جمعه مشهد مقدس، برنامههای گرامیداشت هفته نیروی دریایی را آغاز کردیم و عصر امروز نیز در آسایشگاه جانبازان حضور خواهیم یافت.
 
وی با اشاره به در پیش بودن هفته نیروی دریایی اظهار داشت: هر یک از روزهای این هفته به نامهای "توسعه دریا محور"، "صیانت دریایی"، "اقتدار معنوی"، "فناوریهای دریایی"، "مجاهدتهای خاموش"، "خانواده دریادل" و "راه ما راه حسین است" معین شده است.
 
امیر سیاری اضافه کرد: فردا با حضور در محضر رهبر معظم انقلاب، برنامههای نیروی دریایی را خدمت ایشان تشریح و به ارائه گزارش خواهیم پرداخت.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش به برنامههایی مانند تجلیل از خانوادههای شهدا و ایثارگران نیروی دریایی و حماسهآفرینان عملیات مروارید اشاره و تصریح کرد: روز پنجشنبه با حضور در حرم مطهر امام راحل، با آرمانهای ایشان تجدید میثاق خواهیم کرد.
 
وی در ادامه اظهار داشت: شنبه هفته آینده یکی از بزرگترین برنامههای نیروی دریایی انجام میشود و ناوهای "لاوان" و "سیرجان" و چند فروند بالگرد که همگی بازسازی شدهاند، به نیروی دریایی ملحق خواهند شد.
 
دریادار سیاری افزود: روز یکشنبه نیز الحاق ناوهای موشکانداز "نیزه" و "تبرزین" به چرخه دفاعی کشور صورت میگیرد.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش افتتاح پروژه "رادار عصر" را نیز دیگر برنامهٔ هفته نیروی دریایی عنوان کرد.
 
وی در پاسخ به سؤالی درباره دزدان دریایی گفت: به نظر میرسد دزدان دریایی از لحاظ مالی و تجهیزاتی از جایی تأمین میشوند، اما نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران با تمام تجهیزات و توان از منافع خود در دریا دفاع و حراست میکند.
 
"امیر سیاری" در خصوص ملاقات با فرماندهان نیروی دریایی دیگر کشورها نیز تصریح کرد: در نمایشگاهی که در سنپترزبورگ برگزار شد، با مقامات نیروی دریایی آلمان، یونان، هلند، پاکستان و دیگر کشورها ملاقات داشتیم.
 
فرمانده نیروی دریایی ادامه داد: مسئله مطرح در این ملاقاتها، بحث امنیت اقیانوس هند بود و ما نیز عضو رسمی گردهمایی فرماندهان نیروی دریایی حاشیه اقیانوس هستیم.
 
وی همچنین با اشاره به ملاقات خود با فرمانده نیروی دریایی قزاقستان گفت: نگاه جمهوری اسلامی به دریای خزر، نگاه صلح و دوستی است.
 
"دریادار سیاری" اهدای خون کارکنان ستاد نیروی دریایی ارتش با همکاری ستاد انتقال خون، تجلیل از خانوادههای نیروی دریایی، ضیافت شام وابستگان نظامی و ... را نیز از دیگر برنامههای هفته نیروی دریایی عنوان کرد.
 
لازم به ذکر است، امیر دریادار سیاری در پایان این نشست خبری از بستهٔ بازی عملیات مروارید- که در قالب فلشکارت و نقشههای عملیات تهیه شده است- رونمایی کرد.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار