برگزاری جشنواره هجدهم «قصه گویی» در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان

هجدهمین جشنواره بین المللی «قصه گویی» در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان در حال برگزاری است.
کد خبر: ۷۰۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸ - 16February 2016

برگزاری جشنواره هجدهم «قصه گویی» در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، در مراسم گشایش این جشنواره در تهران، محمدعلی شامانی معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جشنواره قصهگویی را جهانی خیالانگیز توصیف کرد که کودکان را به فردا و فرداهای بهتر سوق میدهد.

وی در ادامه گفت: قصه، شوق را به کودکان هدیه میکند. عشق، شادمانی و امید در زمره رموز قصهگویی هستند. کودکان نیازمند کشفند، کشف جهان درونی و بیرونی و این هزارتوی قصهها در واژههاست که آنها را برای رویارویی با رازهای زندگی مهیا میکند و به ما الهام میدهد که به سمت عشق، محبت و مهربانی هدایت شویم.

در مراسم افتتاحیه هجدهمین جشنواره قصهگویی کانون، دکتر سیدمحمد میرمحمدی مشاور ویژه دفتر مقام معظم رهبری و دکتر احمد صافی مشاور وزیر آموزش و پرورش حضور داشتند.

هجدهمین جشنواره قصهگویی کانون پس از رقابت 316 نفر توانست 30 نفر را به عنوان قصهگویان مرحله نهایی انتخاب کند که از این میان 20 نفر در بخش رقابتی و 10 نفر در بخش تقدیری حضور دارند.

در این جشنواره از چهار برگزیده جشنواره رضوی و سه مادربزرگ و پدربزرگ قصهگو نیز تقدیر میشود.

همچنین نمایندگان قصهگویی 11 کشور در این جشنواره حضور دارند که به صورت غیررقابتی به قصهگویی برای کودکان و نوجوانان میپردازند.

براساس این خبر جشنواره قصهگویی کانون از 27 تا 30 بهمنماه در مرکز آفرینشهای فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان برپاست.

منبع: ایسنا

نظر شما
پربیننده ها