صبح امروز؛

ناو "لاوان" به ناوگان نیروی دریایی ارتش ملحق شد

ناو پشتیبانی رزمی لاوان، صبح امروز طی مراسمی با حضور جانشین فرمانده کل ارتش و فرمانده نیروی دریایی ارتش به ناوگان دریایی جنوب الحاق شد.
کد خبر: ۷۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۸ - 30November 2013

ناو

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، ناو پشتیبانی رزمی لاوان، صبح امروز طی مراسمی با حضور امیر سرتیپ "سید عبدالرحیم موسوی"، جانشین فرمانده کل ارتش و امیر دریادار "حبیبالله سیاری" فرمانده نیروی دریایی ارتش به ناوگان نداجا در منطقه یکم این نیروی ملحق شد.

دریادار سیاری در مراسم الحاق این ناو به نداجا با اشاره به سخنان فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر این که شما میتوانید با همت و اراده کهنه را نو کنید، خطاب به امیر موسوی اظهار داشت: کارکنان متخصص و ولایتمدار نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران ناو نیروبر و پشتیبانی آبی خاکی جمهوری اسلامی ایران لاوان و بالگرد ضد نیروی دریایی شماره 301 را تعمیرات اساسی کرده است و هم اکنون آماده است تا در صورت اجازه به منطقه یکم نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران الحاق شود.
 
پس از صحبتهای دریادار سیاری و نواخته شدن سرود جمهوری اسلامی ایران، با حضور امیر موسوی این ناو به صورت رسمی به ناوگان نداجا ملحق شد.
 
شایان ذکر است، این ناو در سال 59 ساخته و در سال 1362 به ناوگان نداجا الحاق شده است. عمر این کلاس از ناوها 15 سال است و این ناو پس از تعمیرات اساسی بار دیگر به ناوگان نداجا ملحق شد.
 
ناو لاوان، شناوری پشتیبانی رزمی است که قابلیت بمباران ساحلی و قابلیت حمل تانک و نفربر را دار است. این شناور 3000 تن وزن دارد و با توجه به وزنش توانایی پهلو گرفتن در آبهای کم عمق را نیز دارد. همچنین این ناو با سرعت 13 تا 14 گره دریایی حرکت کند که در عملیاتها و مأموریتهای مختلف کاربرد دارد.
 
ناو پشتیبانی رزمی «لاوان» بعد از 33 ماه تعمیرات اساسی با صرف 1 میلیون و 254 هزار نفر ساعت کار، به صورت کامل بهینهسازی شده که در این میان، 12 هزار قطعه آن بومی شده، 6 هزار و 400 قطعه معیوب، تعویض، 195 سامانه تعمیر اساسی، بیش از 89 سامانه بهینه شده و 40 تُن سازه فولادی آن در بخش بدنه فلزی، مخازن سوخت و اماکن داخلی نیز تعویض شده است. همچنین 27 سامانه کنترل، تحرک، تعادل و بالانس نیز در این ناو مورد تعمیر قرار گرفته است.
 
گفتنی است، این ناو در توسعه اساسی برخی جزیرهها مانند بوموسی نقش بسزایی داشته و حتی زمانی قیر مورد نیاز برای باند فرودگاه بوموسی توسط ناو لاوان تأمین شده است.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار