دریادار زمینی در گفت‌وگو با دفاع مقدس عنوان کرد

"عملیات بیچینگ" ویژگی‌خاص‌ناو"لاوان"/ بهینه‌سازی سامانه‌های رانش در این ناو

معاون فنی نیروی دریایی ارتش گفت: یکی از ویژگی های منحصربه‌فرد ناو "لاوان" این است که علاوه بر حمل نیرو، ادوات و تجهیزات به اندازه کافی، از "عملیات بیچینگ" نیز برخوردار است.
کد خبر: ۷۰۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۹ - 30November 2013

امیر دریادار عباس زمینی معاون فنی نیروی دریایی ارتش در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس درباره الحاق مجدد ناو "لاوان" به ناوگان نداجا اظهار داشت: یکی از ناوهای لجستیک سنگین ناوگان نیروی دریایی راهبردی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ناوهای نیروبر لجستیک کلاس" لاوان" است .
 
وی با بیان اینکه یکی از ویژگیهای منحصر به فرد ناو"لاوان" این است که علاوه بر حمل نیرو، ادوات و تجهیزات به اندازه کافی از عملیات بیچینگ نیز برخوردار است، افزود: امکانات و دربهایی در قسمت جلویی و سینهٔ ناو طراحی شده که با باز شدن این دربها نفرات میتوانند به همراه ادوات نظامی، تانکها و نفربرها از یگان خارج شوند و در سرزمین مورد نظر عملیات خود را انجام داده و بازگردند؛ ناو "لاوان" به حدی به بستر و ساحل نزدیک میشود که میتواند درب سه تیکهٔ خود را در ساحل قرار داده و ادوات و تجهیزات سنگین به راحتی از آن پیاده شوند.

معاون فنی نیروی دریایی ارتش ادامه داد: این سامانه مدتها بود که غیر عملیاتی بود، اما خدا را شکر که با بهرهگیری از تجارب کارکنان متخصص نداجا و متخصصان بخش خصوصی توانستیم این امر مهم را به سرانجام برسانیم تا یگان بتواند با ظرفیت و پتانسیل کامل مأموریت خود را با موفقیت به پایان برساند.

دریادار زمینی تصریح کرد: بهینهسازی و راهاندازی سامانههای رانش از دیگر اتفاقات مهم و نویدبخشی بود که در ناو لاوان صورت پذیرفت، این سامانهها شامل سامانههای توزیع و تولید انرژی الکتریکی و سامانههای مخابراتی رادیویی است که با تجهیزات و تکنولوژی روز و پیشرفته دنیا مجهز شدند.

وی در ادامه با اشاره به تعویض تمامی دیزل ژنراتورهای ناو "لاوان"، دلیل این امر را مدت زمان کارکرد طولانی آنها عنوان کرد و با بیان اینکه بسیاری از تجهیزات این شناور تعویض و به روز شد، گفت: بدنهٔ ناو " لاوان" تعویض شد و این شناور با تکنولوژی روز، دوباره به نیروی دریایی ملحق شده است. اگر کتاب "جیمز" را که کتاب ثبت سامانههای شناور بینالمللی است مطالعه کنید متوجه میشوید که بسیاری از تجهیزات و سامانههایی که در این ناو نصب شد، حدود 90 تا 95 درصدشان، از تجهیزات پیشرفته است.

معاون فنی نیروی دریایی ارتش در پایان با تقدیر از افرادی که در تعمیرات اساسی ناو لاوان مشارکت داشتند، خاطرنشان کرد: ما با تلاشی 33 ماهه، بسیاری از اماکن داخلی ناو لاوان، بیش از 40 تن از سازههای فولادی این شناور و چندین هزار قطعه را تعویض کردیم و چندین هزار قطعه بومی نیز برای بکارگیری در این ناو ساخته شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار