راهیان نور آجا/

یادمان شهید چمران؛ پذیرای کاروان‌های راهیان نور

یادمان شهید چمران که تیپ 392 نزاجا مسئولیت آن را بر عهده دارد، از 15 اسفند تا 15 فرودین 95 به‌طور ویژه میزبان کاروان‌های راهیان نور است.
کد خبر: ۷۲۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱ - 01March 2016

یادمان شهید چمران؛ پذیرای کاروان‌های راهیان نور

به گزارش خبرنگار اعزامی دفاع پرس به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس، از سال 90 مسئولیت حفظ و نگهداری یادمان شهید چمران بر عهده تیپ 392 نیروی زمینی ارتش قرار گرفته است و در تمام 12 ماه سال میزبان اقشار مختلف راهیان نور است.

این یادمان از 15 اسفند تا 15 فرودین بهطور ویژه در خدمت اردوها و زائران راهیان نور است.

به گفته امیر سرتیپ دوم خدابخش سلیمانی فرمانده تیپ 392 نزاجا، این یادمان31 خرداد هر سال مصادف با گرامیداشت سالروز شهادت شهید چمران میزبان 5 هزار نفر از هموطنانمان است.

یادمان شهید چمران با انجام کارهای فرهنگی، رزمی ـ تبلیغاتی همچون میدان مین آموزشی، نمایش فیلم، اقامه نماز جماعت، کتابخانه و نمایش آثار شهید چمران در خدمت زائران مناطق عملیاتی و کاروانهای راهیان نور است.

در این یادمان که محل شهادت شهید چمران است، نمایشگاه انواع خودروهای زرهی نیز دایر است. همچنین ماکت مناطق عملیاتی جنوب کشور در دوران دفاع مقدس نیز در این یادمان تعبیه شده است.

در این یادمان محلهایی جهت اسکان زائران راهیان نور در نظر گرفته شده است. این یادمان در منطقه دهلاویه استان هواز و شهر سوسنگرد واقع شده است.

همچنین مسئول ایستگاه آب تیمور (از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس) نیز درباره این منطقه به خبرنگاران گفت: منطقه آب تیمور در دوران دفاع مقدس دروازه ورودی به مناطق عملیاتی بوده که از این حیث نقطه مهم و استراتژیکی محسوب شده است.

وی با اشاره به فعالیتهای این پایگاه رزمی و فرهنگی اظهار داشت تیپ 192 لشگر 92 اهواز مدت 12 سال است که در ایام اجرای اردوهای راهیان نور نمایشگاه ایستگاه آب تیمور را در راستای خدماترسانی به مردم عزیز برپا میکند؛ که این نمایشگاه از 15 اسفند بهطور رسمی افتتاح میشود.

حامد اسکندری گفت: سال گذشته در طول 15 روز صدهزار نفر بازدید کننده داشتیم و از 30 هزار نفر نیز پذیرایی کردیم.

وی افزود: روایتگری، برپایی نمایشگاههای ادوات سبک و سنگین نظامی، و ایستگاههای صلواتی از جمله فعالیتهای این ایستگاه محسوب میشوند.

نظر شما
پربیننده ها