ناخدا حمودی خبر داد؛

افتتاح نمایشگاه بزرگ پایگاه دریایی خرمشهر/ نمایش ماکت ناوشکن جماران و زیردریایی‌های غدیر و فاتح

فرمانده پایگاه دریایی خرمشهر گفت: پایگاه دریایی خرمشهر به جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین جانفشانی‌های رزمندگان سفید جامه نیروی دریایی راهبردی ارتش برای هشتمین سال متوالی نمایشگاه بزرگ این نیرو را برپا می‌کند.
کد خبر: ۷۲۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۹ - 01March 2016

افتتاح نمایشگاه بزرگ پایگاه دریایی خرمشهر/ نمایش ماکت ناوشکن جماران و زیردریایی‌های غدیر و فاتح

به گزارش خبرنگار اعزامی دفاع پرس به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس، ناخدا "نادر حمودی" فرمانده پایگاه دریایی خرمشهر در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیتهای این پایگاه در رابطه با اردوهای راهیان نور اظهار داشت: پایگاه دریایی خرمشهر به جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین جانفشانیهای رزمندگان سفید جامه نیروی دریایی راهبردی ارتش در این منطقه برای هشتمین سال متوالی نمایشگاه بزرگ نیروی دریایی را برپا میکند.

وی افزود: امسال نسبت به سالهای گذشته تغییراتی را در این نمایشگاه داشتهایم که مهمترین آن عجین نمودن این نمایشگاه با تاریخ 7 هزار ساله صنعت کشتیرانی_دریایی است.

حمودی همچنین گفت: در بخش دوم این نمایشگاه به توانمندیهای نداجا در 8 سال دفاع مقدس پرداخته میشود و در بخش سوم نیز توانمندیهای نیروی دریایی راهبردی بعد از جنگ تحمیلی تاکنون را به منصه ظهور  میرساند.

وی ادامه داد: این نمایشگاه در تاریخ 27 اسفند ماه با حضور مقامات کشوری و لشگری افتتاح خواهد شد و طبق سنت هرساله تا 13 فروردین ماه سال بعد دایر خواهد بود.

فرمانده پایگاه دریایی خرمشهر خاطرنشان کرد: نمایشگاه پایگاه دریایی خرمشهر بطور میانگین روزانه حدود 800 نفر بازدید کننده دارد.

وی در خصوص برنامه روایتگری این پایگاه گفت: در سه بخش قبل از جنگ، زمان جنگ و بعد از جنگ بحث روایتگری را خواهیم داشت که در این رابطه از افسران پیشکسوت و جوان به تناسب تجربیات احصا شده استفاده میکنیم.

حمودی در پایان خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه ماکت ناوشکن جماران، زیردریاییهای کلاس غدیر، و انواع موشکها و اژدرها به نمایش گذاشته میشود.

پایگاه دریایی خرمشهر در روزهای آغازین جنگ دوشادوش نیروهای مسلح اعم از نیروی زمینی، ژاندارمری، شهربانی جزو نیروهای جلودار و سد کننده پیشروی ارتش بعث عراق بوده است که با سه گردان تکاور توانست در کنار دیگر نیروها راهبرد رژیم بعث عراق را در روزهای آغازین جنگ شکست دهد. این پایگاه در دوران دفاع مقدس 78 سرباز شهید را تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.

نظر شما
پربیننده ها