«نادر طالب زاده» دبیر سومین همایش تحجر و اسلام آمریکایی؛

یمن آینده انقلاب اسلامی است؛ نباید بیش از این درباره آن سکوت کرد

دبیر همایش تحجر گفت: تحول معنوی یمنی‌ها حاصل انقلاب اسلامی است اقدام نکردن درباره آنها گونه ای از نفوذ است.
کد خبر: ۷۲۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹ - 03March 2016

یمن آینده انقلاب اسلامی است؛ نباید بیش از این درباره آن سکوت کرد

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، «نادر طالب زده» دبیر سومین همایش بین المللی تحجر و اسلام آمریکایی دقایقی پیش در تالار «شهر» مشهد با اشاره به اهمیت موضوع تحجر گفت: امام خمینی (ره) در آخرین سالهای عمر شریفشان در پیامی تحت عنوان منشور روحانیت به حوزههای علمیه خطرات نفوذ را گوش زد کرده بود که متاسفانه این پیام سالها در آرشیو ماند.

وی گفت: جا دارد به واسطه رسانه و مستند سازی این پیام تاریخی تبیین شود مستند سازی این حسن را دارد که چند مصاحبه در طول زمانی کوتاه تدوین و به نتیجه برسد. خوشبختانه جوانان مسلمان و مومن از اهمیت این ابزار رسانهای مطلع هستند و به طور جدی وارد عمل شدند.

«طالب زاده» عنوان کرد در چند سال گذشته مستندهایی تولید شده است که علیرغم ممنوعیت پخش در تلویزیون وارد محافل دانشگاهی شده و توانسته جریان ساز باشد. منشور روحانیت یکی از سوژههای مهم برای ورود مستند سازان میباشد. ایران به شدت نیاز به ابزار مستند دارد.

دبیر سومین همایش تحجر و اسلام آمریکایی تاکید کرد: تلاش دشمنان از گذشته حساستر شده و نیاز به عکسالعمل مقابل به مثل دارد. از اول انقلاب بحث نفوذ دیده میشد اما پس از رحلت امام خمینی (ره) آمریکا حرکت جدیدی آغار کرده که نمونه آن نفوذ در واژگان ادبیاتی است و ما را به آن واداشت. آمریکاییها کلماتی مانند تندرو، بنیادگرا، اصلاح طلب و لیبرل را در ایران جا انداختهاند. این ادبیات در زمان امام خمینی (ره) وجود نداشت و طی یک پروژه برنامه ریزی شده وارد ایران شد که همگی ساخته و پرداخته واشنگتن بود که متاسفانه این مسایل را هیچگاه در رسانه باز نکردیم.

«طالبزاده» گفت رسانه در کشور ما عقب مانده و کهنه بوده اما امروز در حال تغییر و تحول است. ادبیات وارداتی باید در رسانهها به گفتگو و بحث کشیده شود.

«طالبزاده» با اشاره به بحرانهای اخیر آمریکا اظهار کرد:  جمهوری اسلامی ایران بدون هیچ گونه دسیسه و توطئه و تهدید برای سایر کشورها آمریکا را به چالش کشیده است. کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا در کتابش به موضوع سقوط آمریکا اشاره کرده است. آمریکا از روزی که بر علیه ایران توطئه کرد دچار طلسم شد و تحلیل گران سیاسی سعی میکنند مردم را از سقوط آمریکا نترسانند.

وی بیان کرد: مهمترین مسئلهای که باید به آن توجه کرد سلوک جمهوری اسلامی ایران است که از اول انقلاب تا به امروز ادامه داشته اما غرب توانسته وجهی از بانکداری غربی را در ایران نگه دارد که این نمونه نفوذ است و باید برای آن فکری کرد.

«طالب زاده» در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله یمن اشاره کرد و گفت مسئله یمن فوق العاده مهم است اما کمترین اخبار رسانه ملی به آن اختصاص دارد. یمن آینده انقلاب اسلامی است نباید در باره یمن اینقدر سکوت کنیم و یمن تنها باشد. در باره یمن پوشش رسانهای کافی نیست یمن نباید در این اوضاع تنها باشد. اقدام نکردن درباره یمن نفوذ است چرا که یمن حافظ ایران اسلامی است و تحول معنوی یمنیها شاهد عینی این مسئله است.

وی با اشاره به سخنرانی اخیر «سیدحسن نصرالله» درباره یمن گفت دبیر کل حزبالله لبنان درباره یمن می گوید یمن مهمتر از فلسطین است چرا که تاریخ در حال ورق خوردن است امروز خوشبختانه همه چیز به نفع جبهه حق است. جاهایی که دشمن در حال نفوذ است باید در آن مجاهدت کرد.

وی با انتقاد از منفعل بودن وزارت خارجه گفت:  وزارت خارجه از قابلیت جمهوری اسلامی ایران استفاده کند و صاحبنظران آمریکایی را که خود درباره سقوط آمریکا کتاب نوشتهاند دعوت کند. ایران قابلیتهای عظیمی برای آزادی بیان دارد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار