با یاران خراسانی/ 2

گلایه قالیباف از عدم جمع‌آوری خاطرات فرماندهان خراسانی دفاع مقدس

محمدباقر قالیباف، فرمانده لشکر 5 نصر در دوران دفاع مقدس گفت: در یادمان شهدای هویزه باید به هم قول بدهیم برای جمع‌آوری و ثبت نقش خراسان در دفاع مقدس وقت بگذاریم تا نقش سه استان خراسان در تاریخ ماندگار شود.
کد خبر: ۷۳۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰ - 07March 2016

گلایه قالیباف از عدم جمع‌آوری خاطرات فرماندهان خراسانی دفاع مقدس

به گزارش دفاع پرس از مشهد، بازخوانی سه عملیات بزرگ دفاع مقدس توسط جمعی از فرماندهان خراسانی آن دوران و تبیین نقش خراسان در این سه عملیات با حضور 200 تن از فرماندهان و پیشکسوتان سالهای جهاد و حماسه در یادمانهای دفاع مقدس در کربلای خوزستان، برگزار شد.

سردار محمدباقر قالیباف فرمانده لشکرهای 5 نصر و 21 امام رضا(ع) در دوران دفاع مقدس با حضور در یادمان شهدای هویزه و در جمع همسنگران خود با بیان اینکه زیارت دوستان دوران جنگ توفیق الهی بود خاطرنشان کرد: خدا را شاکرم که دوستان و همرزمانم را که بعضاً یک دهه است جمعی از آنها را ندیدهام، دوباره ملاقات کردم.

وی افزود: انشالله دوستان سبب خیر شوند و به یاد آن روزها دور هم جمع شویم و مسائل و وقایع مربوط به عملیاتها را مطرح کنیم.

قالیباف اظهار داشت: نمیدانم مصلحت الهی بر چه بوده است که نتوانستیم سوابق خراسان را در حوادث نظامی بعد از انقلاب اسلامی بهدرستی ثبت کنیم. البته ما بعد از جنگ درگیر کارهایی شدیم که در استان نبودیم و این بخشها مغفول مانده است. اگر سوابق جمعآوری شده در نقش یگانهای هر یک از استانها را در باغموزه دفاع مقدس بررسی کنیم تنها لشکری که در آنجا سوابق کمی دارد لشکر 5 نصر است.

فرمانده لشکر 5 نصر در دوران دفاع مقدس ادامه داد: ما در یادمان شهدای هویزه باید به هم قول بدهیم که با تمام مشغلهای که داریم برای جمعآوری و ثبت و ضبط نقش خراسان در دفاع مقدس وقت بگذاریم تا این مقطع مهم کشورمان و نقش سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی در تاریخ ماندگار شود. اگر ما هنوز غیرت شهدا را داریم باید تمامقد در مقابل کسانی که دل از انقلاب بریدند بایستیم و حماسه فرزندان این ملت که برای حفظ آرمانها و ارزشهای والای اسلامی در مقابل تمام دنیای استکبار ایستادند را به گوش جهانیان برسانیم.

وی در پایان گفت: در فراز و نشیبهای انقلاب اسلامی و در برابر نامهربانیها و ناملایمات، تنها زمانی خستگی از تنم بیرون میرود که آلبومهای جنگ را ورق میزنم.  

در ابتدای این دیدار محمود عامری از نیروهای اطلاعات و عملیات و همچنین تقی ایمانی از مسئولین محور لشکر 5 نصر در خصوص وضعیت زمین، جغرافیای منطقه عملیاتی بدر، استقرار دشمن و وضعیت آرایش نیروهای خودی مطالبی را بیان کردند.

در ادامه سردار نجاتی که در این عملیات فرماندهی تیپ امام موسی کاظم (ع) را بر عهده داشت، در مورد نقش سه گردان سیفالله، نصرالله و یدالله از زیر مجموعههای این تیپ در عملیات بدر و تشریح عملکرد آنها سخنانی ایراد کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار