فاطمه گنجی در گفت‌و‌گو با دفاع مقدس:

تحریف واقعه عاشورا انکار اسلام است/ همایش سه سالگان حسینی با معرفی شخصیت حضرت رقیه(س) برگزار می‌شود

مدیر امور خواهران سازمان بسیج مداحان گفت: تحریف واقعه عاشورا انکار اسلام است چرا که عاشورا در حقیقت اسلام زنده و حقیقی است.
کد خبر: ۷۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۲ - 04December 2013

تحریف واقعه عاشورا انکار اسلام است/ همایش سه سالگان حسینی با معرفی شخصیت حضرت رقیه(س) برگزار می‌شود

فاطمه گنجی مدیر امور خواهران سازمان بسیج مداحان در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار کرد: نام و یاد حضرت رقیه (س) همیشه در قلبهای مسلمانان و عاشقان اباعبدالله وجود دارد، در مقتل نیز از آن حضرت نام برده شده است، بنابراین تحریفات در انکار حضور حضرت رقیه (س) قابل باور و پذیرش نیست.

وی به برخی از شبهات ایجاد شده از سوی دشمنان اسلام در زمینه انکار وجود آن حضرت اشاره کرد و افزود: شبهات حضور و وجود حضرت رقیه (س) در واقعه کربلا از سوی علما حل شده و هیچ شک و شبههای در این راستا وجود ندارد.

گنجی خاطرنشان کرد: دشمن در زمینه دوری جستن و ایجاد شک در دین و اعتقادات و باورهای دینی بر روی نسل جوان کار میکند تا آنها را از دین و باورهایشان دور کند و در همین راستا برنامهریزیهای بسیاری انجام داده است.

وی اذعان داشت: امروز نباید غفلتی در زمینه ترویج فرهنگ عاشورایی و باورهای دینی صورت گیرد بلکه باید با برنامهریزی و اقدامات به موقع، توطئه و نقشه دشمنان را در این راستا خنثی کرد و از بین برد تا نتوانند با اعتقادات جوانان ما بازی کنند.

مدیر امور خواهران سازمان بسیج مداحان با بیان اینکه عاشورا در حقیقت اسلام زنده و حقیقی است، افزود: بازگو کردن واقعه عاشورا و اهداف آن برای جوانان یک ضرورت است تا تحریفات از بین برود.

وی ادامه داد: حضور حضرت رقیه (س) از لحظه حرکتشان به کربلا تا شام روایتهایی است که از امام سجاد بازگو شده و هرگز نمیتوان این موضوع را انکار یا تحریف کرد.

گنجی خاطرنشان کرد: نسل جوان باید با فرهنگ عاشورایی آشنا شود تا دیگران بر روی آنها تاثیر منفی نگذارند.

دبیر همایش سه سالگان حسینی به موضوع و محتوای این همایش اشاره و اظهار کرد: حادثه خرابه شام توسط کودکان در همایش به صورت نمایش و تئاتر اجرا میشود تا افراد به ویژه جوانان و نوجوانان با عمق فاجعه کربلا بیشتر آشنا شوند.

وی به اهداف برگزاری همایش اشاره کرد و گفت: فرهنگسازی واقعه کربلا و عاشورا برای نسل جوان و نوجوان از اهداف این همایش است تا این نسل با نهضت عاشورا بیشتر آشنا شوند.

گنجی خاطرنشان کرد: در حقیقت اساس حرکت و نهضت عاشورا بر موضوع امر به معروف و نهی از منکر استوار بوده و هدف اصلی آن نیز احیای سنت رسول اکرم (ص) و احکام اسلامی است.

وی افزود: ولایتپذیری در واقع اطاعت محض همراه با شناخت و محبت نسبت به اولیای الهی است و حادثه عاشورا تجلی تمام نمای ولایتپذیری اصحاب اباعبداللهالحسین(ع) است و عملکرد یاران ایشان نیز نشاندهنده ولایتپذیری قلبی آنهاست، این ولایتپذیری قلبی به ویژه در حضرت ابوالفضلالعباس(ع) جلوهگری خاصی دارد.

مدیر امور خواهران سازمان بسیج مداحان در پایان گفت: بصیرت و بینش نسل جوان امروزه افزایش یافته و دشمنان انقلاب و نظام بدانند بسیجیان و جوانان کشورمان درس بزرگ ولایت پذیری و حمایت از رهبری را گرفتهاند و در برابر هر توطئهای ایستادگی کرده و همواره پشتیبان ولایت فقیه خواهند بود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار