دومین شهید مدافع حرم خطه سربداران تشییع شد

شهیدی که شهادت خود را در اربعین امسال از سیدالشهدا(ع) گرفت

پیکر مطهر سردار شهید حسنعلی شمس‌آبادی، پاسدار نمونه سال‌های 1388 و 1394 که در راه دفاع از حرم عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب(س) به شهادت رسیده بود در جوین تشییع و به خاک سپرده شد.
کد خبر: ۷۴۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰ - 12March 2016

شهیدی که شهادت خود را در اربعین امسال از سیدالشهدا(ع) گرفت

به گزارش دفاع پرس از خراسان رضوی، سردار شهید حسنعلی از سبزپوشان سپاه خمینی کبیر که یک روز پس از بازنشستگی برای دفاع از حرم عمه سادات حضرت زینبکبری(س) عازم سوریه شده بود، پس از ده روز مبارزه با پرچمداران شیعه انگلیسی در 17 اسفندماه جاری در منطقه العیس به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

پیکر مطهر این شهید سرافراز بعد از تشییع در مشهد و سبزوار بر روی دوش مردم ولایتمدار جوین تشییع و در محله شمسآباد این شهید عالیقدر به خاک سپرده شد.

لازم به ذکر است، سردار شهید حسنعلی شمسآبادی در سال ۱۳۴۷ در محله شمسآباد از توابع شهر نقاب (شهرستان جوین) در خانواده ای مذهبی به دنیا آمد.

وی یک روز پس از بازنشستگی، بهصورت داوطلبانه برای دفاع از حرم حضرت زینب (س)  به سوریه رفت. این سردار شهید در تاریخ ۱۷ اسفند ۹۴ در مبارزه با تروریستهای تکفیری داعش، به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

از این شهید گرانقدر دو فرزند پسر و یک فرزند دختر به یادگار مانده است.

شهید حسنعلی شمسآبادی نخستین شهید مدافع حرم شهرستان جوین است.

ناگفتههایی از شهید مدافع حرم، حسنعلی شمسآبادی

سرهنگ پاسدار علی هدایتی از همکاران شهید حسنعلی شمسآبادی در خصوص ویژگیهای بارز شخصیتی سردار شهید حسنعلی شمسآبادی اظهار داشت: اخلاص، تواضع، خوشاخلاقی، ادب و بیریایی از جمله ویژگیهایی بود که شهید شمسآبادی را برازنده شهادت کرد.

وی با بیان اینکه این شهید سالها در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صادقانه خدمت کرد، گفت: بعضی روزها میدیدم که بعد از ساعات کاری که همه میرفتند، شهید شمسآبادی در محل کار میایستاد و مشغول نظافت محل کار میشد.

همکار سردار شهید شمسآبادی تصریح کرد: در سالهای ۸۸ و ۹۴ این سردار شهید بهعنوان پاسدار نمونه انتخاب شد و در سال جاری نیز در طرح مالک اشتر نیروهای مسلح از دستان مسئولین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی لوح تقدیر دریافت کرد.

هدایتی با اشاره به اینکه شمسآبادی از سال ۸۷ به مدت ۴ سال در استان هرمزگان خدمت کرد، بیان داشت: همه میدانند که خدمت در بندرعباس به دلیل شرایط آبوهوای و سختیهایی که دارد برای هر کسی ممکن نیست، ولی این شهید داوطلبانه این منطقه را برای خدمت انتخاب کرده بود و در طول مدت حضورش منشأ تحولات بزرگی در سپاه بندرعباس شد.

همکار دومین شهید مدافع حرم دیار سربداران با بیان اینکه این شهید در سال جاری بازنشسته شد، گفت: از شهید شمسآبادی درخواست کردیم که بعد از بازنشستگی به همکاری در کنار ما ادامه دهد که وی بدون هیچ چشمداشتی این درخواست را قبول کرد و تا اواسط فصل زمستان مأموریتهای محول شده را به نحو احسن انجام داد.

وی با اشاره به اینکه شهید شمسآبادی سابقه حضور در دفاع مقدس را در کارنامه خود دارد، خاطرنشان کرد: این شهید بزرگوار به دلیل تخصصی که در زمان جنگ تحمیلی در جبهه داشت پس از انجام پیگیریها بهعنوان دیده بان به سوریه اعزام شد. البته برای ما هم تعجبآور بود که مراحل اعزام این شهید به سوریه در مدتزمان کوتاهی انجام شد و پس از فاصله کوتاهی از اعزام به شهادت رسید.

هدایتی در این باره افزود: این شهید عزیز در تاریخ ۴ اسفندماه به جبهه مقاومت اعزام و در تاریخ ۱۷ اسفندماه در منطقه العیس که از مناطقی است که دارای شرایط بسیار سختی است به فیض شهادت رسید.

وی با بیان اینکه شهید شمسآبادی در مراسم پیادهروی اربعین حسینی در سال جاری شرکت کرده بود با ذکر خاطرهای از این راهپیمایی گفت: شهید شمسآبادی به یکی از دوستان در پیادهروی اربعین گفته بود: «در این زیارت، شهادت در سوریه را از امام حسین(ع) طلب کردهام.»

هدایتی با ذکر این نکته که شمسآبادی هم خوب خدمت کرد و هم خوب زندگی کرد، گفت: به نظرم پاداش چنین خدمت صادقانه و زندگی شرافتمندانهای نمیتوانست چیزی جز شهادت باشد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار