25 اسفندماه؛

نمایشگاه نقاشی «حبیب‌الله صادقی» در اتریش افتتاح می‌شود

به همت رایزنی فرهنگی ایران در اتریش در آستانه سال نو نمایشگاه نقاشی «حبیب‌الله صادقی»، 25 اسفندماه افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۷۴۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶ - 14March 2016

نمایشگاه نقاشی «حبیب‌الله صادقی» در اتریش افتتاح می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، به همت رایزنی فرهنگی ایران در اتریش در آستانه سال نو نمایشگاه نقاشی «حبیبالله صادقی»، 25 اسفندماه افتتاح میشود.

حبیبالله صادقی متولد 1336 تهران است.او فارغ التحصیل رشته نقاشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است و کارشناسی ارشد این رشته و دکترای پژوهش هنر از دانشگاه تربیت مدرس دارد.

او از محضر استادانی همچون اصغر محمدی، محمود فرشچیان، مهدی حسینی، مجید مهرگان، هانیبال الخاص، مارکو گریگوریان، پرویز تناولی، حبیب الله آیتاللهی، جواد حمیدی و محمود جوادی پور بهره جسته است.

عضویت در هیات های علمی دانشکده های هنری، برپایی نمایشگاه های متعدد آثار، دبیری و داوری نمایشگاه های هنرهای تجسمی، تدریس در دانشگاه و دریافت جوایز مختلف داخلی و بین المللی از جمله فعالیت های صادقی محسوب می شوند.

این هنرمند نقاش در سال ۱۳۸۴ به ریاست موزه هنرهای معاصر تهران انتخاب شد و با وجود مشکلات متعدد در دستگاه فرهنگی کشور موزه هنرهای معاصر تهران در تاریخ خود، یکی از دوره های طلایی خود را تجربه کرد.

او آثار بسیاری را با موضوع دفاع مقدس، جنگ و حماسه خلق کرده است.صادقی معتقد است که در نقاشی سنتی ایران با یک بداهه پردازی مواجه ایم که ناشی از کشف و شهود هنرمند است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار