با حضور آیت الله علم­ الهدی:

آیین بدرقه گروه‌های جهادی دانشجویی مراکز آموزش عالی مشهد مقدس برگزار شد

مراسم بدرقه گروه­های جهادی جهت حضور در اردوهای جهادی نوروز 95، با حضور دانشجویان مراکز آموزش عالی مشهد مقدس برگزار شد.
کد خبر: ۷۵۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷ - 26March 2016

آیین بدرقه گروه‌های جهادی دانشجویی مراکز آموزش عالی مشهد مقدس برگزار شد

به گزارش دفاع پرس از خراسان رضوی، در آغازین روزهای سال نو، آیین بدرقه گروه­های جهادی دانشجویی جهت حضور در اردوهای جهادی نوروز 1395 ویژه دانشجویان مراکز آموز عالی مشهد مقدس با حضور جمعی از دانشجویان بسیجی مراکز آموزش عالی مشهد در دفتر امام جمعه مشهد مقدس برگزار شد.

حرکت جهادی شما مصداق عملی نامگذاری سال جاری

در این مراسم آیت الله علم ­الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد مقدس اظهار داشت: بالاترین مصداق عملی اقدام و عمل، که رهبر انقلاب امسال را به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری کردهاند، کار جهادی شماست.

آیتالله علمالهدی خاطرنشان کرد: آنان که در اقتصاد مقاومتی وارد اقدام و عمل میشوند مطیع ولایتاند و آنان که در اقتصاد مقاومتی فقط شعار میدهند و در عمل به آن اهمیتی نمیدهند، نهتنها مطیع ولایت و رهبری نیستند بلکه کاسب شعار ولایت و رهبری هستند که شکلی از نفاق است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی یادآور شد: شما جهادگران، طلیعه بهاری خود را با مجاهدت در راه خدا آغاز کردهاید. حرکت شما در این زمان صرفنظر از بهرهبرداری ابتدایی سال تحصیلی است از دو جهت موضوعیت دارد و مربوط به دو دستور مقام معظم رهبری است که یکی حرکت جهادی شما در راستای نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری است و دیگری انقلابی ماندن است.

عضو خبرگان رهبری بابیان اینکه رهبر انقلاب در پیام نوروزی بر انقلابی بودن و انقلابی ماندن تأکید داشتند، بیان داشت: این حرکت دانشجویان جهادگر عالیترین حرکت انقلابی است، معنای انقلابی بودن در عرصه زندگی این است که به جریان طبیعی زندگی قانع نباشیم و در پیروی تحقق یک هدف همه زندگیمان را برای رسیدن به آن به استخدام درآوریم که اینیک حرکت غیرطبیعی است بهگونهای که زندگی را متحول میکند.

تعاون و امداد هدفمند منطق اسلام است

وی با اشاره به اینکه جهادگران در مناطق محروم به رفع مشکلات و عقبماندگی آنها میپردازند، اظهار داشت: در منطق اسلام تعاون وامداد هدفمند است و تعاون دگر بینی نیست بلکه دگر بینی در پرتو خدا است.

عضو خبرگان رهبری به افطاری دادن امیر المومنین(ع) و فاطمه زهرا(س) در سه شب متوالی اشاره کرد و افزود: این بزرگواران اطعام خود را برای وجه الله هزینه کردند که وجه الله نمایشگر ذات خدا است و درواقع این خانواده به خاطر نمایش قدرت، وجود و حاکمیت ذات خداوند اطعام خود را به مسکین و یتیم دادند. پس این تعاون شما هم باید برای وجه الله باشد یعنی نشاندهنده هویت خدا باشد.

اعزام 75 هزار نفر در سال جاری به اردوهای جهادی در خراسان رضوی

سردار یعقوبعلی نظری فرمانده سپاه امام رضا(ع) نیز در ادامه این مراسم گفت: اردوهای جهادی ظرفیت توجه به اقتصاد مقاومتی را دارد و کارهای زیادی در این زمینه وجود دارد که میتوان با برنامه ریزی دقیق آنها را با همت دانشجویان عملی کنیم.

وی با بیان اینکه ۵۰ گروه جهادی در حال اعزام به مناطق محروم هستند، گفت: در نوروز امسال ۱۹ گروه جهادی از دانشجویان و ۳۱ گروه از محلات جهت حضور در اردوهای جهادی مناطق مختلف استان سازماندهی شده­اند که پیش بینی ما این است که در این 50 گروه جهادی ۷۰۰۰ نفر جهت خدمت رسانی حضور پیدا کنند.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی در پایان یادآور شد: در سال ۹۵ به گونهای برنامه ریزی شده است که ۷۵ هزار نفر به اردوهای جهادی در مناطق محروم استان به مدت دو، سه و ۱۰ روزه اعزام کنیم.

نظر شما
پربیننده ها