رئیس اداره تبلیغات اسلامی قشم:

علیرغم ابزارهای روز، نباید از تبلیغ چهره به چهره غافل شد 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قشم با بیان اینکه مطبوعات، صدا و سیما و فعالان فضای مجازی نقش اساسی در تبلیغ دین دارند، گفت: با وجود ابزارهای روز، نباید از منبر و محراب و تبلیغ چهره به چهره غافل شد و این وظیفه همه مبلغان است.
کد خبر: ۷۵۶۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۴ - ۱۳:۳۵ - 23June 2025

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بندرعباس، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامعلی کاظمی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قشم، گفت: سنت تبلیغ سنتی دیرینه است و از صدر اسلام تا به امروز علمای دین تبلیغ خود را به‌صورت سخنرانی و جلسات حضوری انجام داده‌اند و بعد از این نیز شیوه سنتی ادامه خواهد داشت چراکه یکی از روش‌های موثر است و مانند کلاس درس حضوری است.

وی در ادامه افزود: امروز در عصر دیجیتال قرار داریم و با دهکده جهانی، ابزارهای جدید و کارآمد برای اطلاع‌رسانی مواجه هستیم و ضرورت دارد تبلیغ دین اشکال متنوعی به خود بگیرد یعنی تنها به شیوه سنتی و منبر رفتن نمی‌توانیم به تبلیغ بپردازیم و در کنار شیوه‌های قدیمی و پایدار، مبلغان باید روش‌ها، ابزارها و مهارت‌های متناسب با پیشرفت جامعه را بیاموزند و از آن‌‎ها برای تبیین معارف دینی استفاده کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قشم با بیان این که حقیقت دین جاذبه دارد و مبلغان باید به صورت شفاف دین را برای مردم بازگو کنند، تصریح کرد: مبلغ دین ابتدا باید خود به احکام اسلامی عمل کند بعد بتواند مبلغ دین باشد.

حجت‌الاسلام کاظمی با اشاره به اینکه الگوهای مبلغین دینی ما در عصر حاضر امام خمینی(ره) و رهبری معظم انقلاب‌اند، ادامه داد: متولیان فرهنگ جامعه باید از همه ابزار روز برای تبلیغ دین استفاده کنند.

وی، اخلاص و کار خالصانه را از ویژگی های یک مبلغ دین دانست و ادامه داد: امام و رهبر معظم انقلاب، علاوه بر رهبری نظام اسلامی، با جهاد خالصانه، به عنوان مبلغ دین شناخته می شوند و باعث عزت و سرافزاری اسلام شدند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قشم با بیان اینکه مطبوعات، صدا و سیما و فعالان فضای مجازی نقش اساسی در تبلیغ دین دارند، عنوان کرد: با وجود ابزارهای روز، نباید از منبر و محراب و تبلیغ چهره به چهره غافل شد و این وظیفه همه مبلغان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار