مجتهدزاده در جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت:

زنان در فرآیند تحقق تمدن نوین اسلامی نقش تعیین کننده‌ای دارند

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با اشاره به نقش زنان در فرآیند تحقق تمدن نوین اسلامی گفت: ما می‌توانیم تمدن نوین اسلامی را در کشور پیاده و به عنوان الگو به جهانیان معرفی کنیم.
کد خبر: ۷۶۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹ - 06April 2016

زنان در فرآیند تحقق تمدن نوین اسلامی نقش تعیین کننده‌ای دارند

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، "مریم مجتهدزاده" رئیس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس در سومین جشنواره اسوههای صبر و مقاومت که صبح امروز(چهارشنبه) در تالار خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: جشنواره اسوههای صبر و مقاومت با هدف نشر فرهنگ دفاع مقدس و الگوسازی از زنان مبارز، زنان مجاهد، و زنانی که در 8 سال دفاع مقدس حضور داشتند، برگزار میشود.

وی ادامه داد: این مراسم با هدف سبک زندگی اسلامی ایرانی با الهام گیری از زندگی شهدا پایه گذاری شد.

مجتهد زاده با اشاره به تاثیر مفهوم شهادت در جامعه گفت: مفهوم شهادت بسیار بزرگ و با ارزش است و مفهومی است که میتواند بر جامعه تاثیرگزار باشد. یاد شهدا در سطح جامعه به مانند درخشش ستارگانی است که عالمی را روشن میکند.

وی تصریح کرد: برگزاری چنین همایشها و تکریم و حفظ یاد شهدا از وظایف ماست. بسیاری از خانوادههای معظم شهدا در این مراسم حضور دارند که فراق عزیزانشان را تحمل کردند. این زنان به عنوان اسوههای صبر و مقاومت بر قلهها ایستادهاند و درس ایمان، ایثار و آزادی را به تمام زنان عالم میدهند. نقش این زنان نقش کمی نیست که ما به سادگی از کنارش عبور کنیم و باید بر روی این موضوع تمرکز بیشتری داشته باشیم.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس تاکید کرد: در هشت سال دفاع مقدس مسائل عبرت آموز عجیبی را مشاهده کردیم. ملت ایران با دستهای خالی در مقابل استکبار ایستادند و ذرهای از آرمانهایشان کوتاه نیامدند. اتفاقات زیادی در جنگ رخ داد که نسل جوان ما از آن بی اطلاع است. این مسائل باید توسط خانواده معظم شهدا و مسئولین کشور احیا و در اختیار نسل جوان قرار گیرد.

مجتهدزاده با بیان این مطلب که در دوران دفاع مقدس نهایت عشق و ایثار ملت ایران را دیدیم، افزود: وقتی از تمدن نوین اسلامی صحبت میکنیم به دنبال نمونهای میگردیم که در برهه زمانی جلوههایی از آن را مشاهده کرده باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ما باید با برگزاری مراسماتی برای میلاد حضرت زهرا(س) روح دوبارهای را در جامعه اسلامی بدمیم. اکنون شرایط جامعه به گونهای نیست که بتوانیم این مراسمات را به طور ساده برگزار کنیم بلکه باید فضای جدیدی ایجاد شود که در حقیقت ایجاد تمدن نوین اسلامیست.

مجتهدزاده افزود: افق حرکت به سمت ایجاد تمدن نوین اسلامی مشخص است و ما باید این فرآیندها را طی کنیم. وظیفه نداریم عقایدمان را به کسی تحمیل کنیم بلکه عرضه میکنیم و خود افراد آن را برمیگزینند.

وی با بیان این مطلب که نقش زنان در فرآیند تحقق تمدن نوین اسلامی نقش بی بدیل است، افزود: زنان در طول تاریخ هرگز در حاشیه نبودند و نقش تعیین کنندهای داشتهاند. حضرت زینب(س) نمونه برجستهای است برای بیان این نقش است. او یک الگو و یک اسوه است. زنان ایرانی نیز در 8 سال دفاع مقدس به تاسی از حضرت زینب(س) نقش آفرینی کردند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در کنگره 7 هزار زن شهیده اظهار کرد: سخنان رهبر معظم انقلاب یک منشور برای ما است. ما قطعا میتوانیم تمدن نوین اسلامی را در کشور پیاده و به عنوان الگو به جهانیان معرفی کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار