ولایتی در برنامه نگاه یک:

دوره حضور آمریکا در منطقه به پایان رسیده است

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آمریکایی‌ها در جای دور نشسته اند و برای دیگر کشورها تعیین تکلیف می کنند و این در حالی است که دوره حضور آمریکا در منطقه به پایان رسیده است.
کد خبر: ۷۶۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۱ - 10April 2016

دوره حضور آمریکا در منطقه به پایان رسیده است

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، علی اکبر ولایتی در برنامه نگاه یک شبکه یک سیما در خصوص شعار سال 95 گفت: ایران افتخارش این است که یک کشور مستقل است و اگر بخواهد مستقل بماند باید طوری ساختارهای خود را شکل دهد که آسیب پذیریاش به صفر برسد.

وی افزود: اگر تولیدمان داخلی شد و به خودکفایی رسیدیم باید طوری عمل کنیم که آسیب پذیری اقتصادیمان به حداقل برسد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: اگر ما توانستهایم امکانات دفاعی پیچیده را خودمان تهیه کنیم در امور دیگر مثل اقتصاد و تدارک و ساخت آن می توانیم ساختاری بر اساس توانمندی داخلی خود تهیه کنیم.

ولایتی گفت: کشورهای مطرح دنیا طوری عمل کردهاند که هر زمان کشورهای زورگو به آنها فشار می آورند از طریق تحریم و مسائل دیگر، جلوی آنها می ایستند.

وی با اشاره به کشور چین افزود: از سال 49 این کشور با اتکا به خود سیستم دفاعی و اقتصادیاش را سامان بخشید و امروز در سیستم اقتصادی آیندهای بسیار درخشان دارد.

مشاور بین المللی مقام معظم رهبری تأکید کرد: با توجه به تأثیری که خودکفایی در حوزه دفاعی و اقتصادی و استقلال دارد، چارهای جز جدایی از وابستگی به خارج وجود ندارد و حال که مقام معظم رهبری راه را نشان دادند باید به این سمت پیش برویم.

ولایتی خاطرنشان کرد: مقدمات خوبی با رهنمودهای رهبری فراهم شده است همچون ستاد اقتصاد مقاومتی که در ریاست جمهوری تشکیل شده است و امیدواریم اقدامات مناسبی در رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی شکل گیرد.

وی در خصوص پروژه نفوذ دشمنان تصریح کرد: کمپانیهای جهانی یکی از وظایفشان ایجاد نفوذ در کشورهای دیگر است یعنی اگر قرار باشد وام دهنده شرکتی را تأسیس کند مقاصد سیاسی را نیز دنبال می کند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: بهترین طریقی که می شود نفوذ کرد، به واسطه پول است و شوراهای به ظاهر اقتصادی این هدف را دنبال می کنند، البته این به معنی بستن درها نیست و دستگاه های نظارتی به خوبی هوشیار هستند.

ولایتی با اشاره به وقایع و تحولات منطقه گفت: هیچگاه در تاریخ معاصر وضعیت منطقه ما این طور پیچیده و بی ثبات نبوده و تنها کشوری کهامنیت دارد ایران است.

وی تأکید کرد: بقیه کشورها یا مستقیم یا غیرمستقیم تحت تأثیر این تحولات هستند و همان طور که در سوریه، یمن، لیبی، افغانستان، پاکستان، آذربایجان و ... می بینیم آثار تحولات نه چندان مثبت و در برخی جاها منفی ای ملاحظه می شود که اساس استقلال آن کشورها را در معرض خطر قرار داده است.

مشاور بین المللی مقام معظم رهبری گفت: در سوریه 10 میلیون نفر آوارهاند و در عراق نیز این جا به جایی به چشم می خورد، در یمن وضعیت مردم بسیار اسفبار است و آنچه که می بینیم علتش دخالت غربی ها، آمریکایی ها و صهیونیست ها در منطقه است.

ولایتی افزود: آمریکاییها در جای دور نشسته اند و برای دیگر کشورها تعیین تکلیف می کنند به طوری که اگر آنها را نشناسیم تعجب می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برای ما که مستقل هستیم تعیین تکلیف میکنند که ما وسیله دفاعی داشته باشیم یا نه، البته کشورها نیز به واسطه میزان اقتدارشان زیر این نفوذ نمی روند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: همانطور که در عراق میبینیم پس از سالها مردم این کشور در برابر اعمال نفوذ آمریکاییها ایستادهاند یا در سوریه که مردم در مقابل این دست نفوذها ایستادگی میکنند و طراحان این جنگ را به هم ریختهاند.

ولایتی تأکید کرد: یک کشوری که می خواهد نقش منطقه ای داشته باشد باید استقلال خود را تقویت کند و استحکام خود را برای تمامیت ارضی خود تقویت بخشد.

وی در خصوص جایگاه ایران در منطقه گفت: ایران یک کشور به معنای کلمه است و ملت ایران یک ملت به معنای واقعی کلمه هستند و از یک فرهنگ 2500 ساله برخوردار هستند و این تمدن ریشه از مردم ما دارد و حاکمیت مستقل، ساخته است که پرچمدار بیداری اسلامی در طول 200 سال گذشته در منطقه بوده ایم و در سال های گذشته پرچمداری این حرکت به دست امام خمینی و در سال های اخیر به دست مقام معظم رهبری بوده است.

مشاور بین المللی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: این جایگاهها نشان می دهد که در اسلام چنین ظرفیتی است که اگر بر آن تکیه شود می توان در مقابل تهاجم بیگانگان ایستاد و هر مجموعه ای که از الگوی ایران تبعیت کرده است پیروز شده است.

ولایتی در پاسخ به سؤالی مبنی بر شعاری بودن این دست اظهارات، گفت: وضعیت فعلی ما در منطقه نشان میدهد که اینها شعار نیست، همانطور که در اوایل انقلاب شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی محقق شد.

وی با اشاره به دیدارش با رئیس جمهور لهستان در سال های گذشته افزود: در آن زمان رئیس جمهور لهستان گفت که انقلاب شما فقط برای شما اثر نداشته است بلکه برای دیگران و کشورهای دیگر نیز مؤثر بوده و شما فقط اسلام را احیا نکرده اید بلکه دین را نیز احیا کرده اید.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: مسلمانان جهان الگوی ایران را الگویی موفق می دانند و به آن اقبال پیدا می کنند و این ریشه اصلی دشمنی غربی ها با ایران است چرا که الگوی مناسبی برای دیگر کشورها قرار گرفته است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار