راستی: «سازماندهی و همراستایی» حلقه مفقوده فعالان انقلابی در فضای مجازی است

رئیس سازمان فضای مجازی و فناوری‌های نوین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مقاومت گفت: امروز عده و نیرو‌های انقلابی در فضای مجازی و فناوری‌های نوین از تعداد دشمنان در این فضا پیشی گرفته، اما با فقدان سازماندهی و همراستایی تاثیرگذاری لازم را ندارند و این حلقه مفقوده حضور در فضای مجازی است.
کد خبر: ۷۷۰۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۴ - ۱۱:۴۴ - 11November 2025

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سرهنگ پاسدار «احسان راستی» رئیس سازمان فضای مجازی و فناوری‌های نوین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مقاومت امروز (سه‌شنبه) در آیین اختتامیه نهمین جشنواره هنری فانوس و هفتمین جشنواره فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی ویژه استان تهران با اشاره به اینکه در آموزه‌های اسلامی بخصوص مذهب تشیع مولفه زمان مهم است، اظهار داشت: در احکام حکم تغییر نمی‌کند، اما مصداق احکام تابع زمان است و مصداق اینکه قرآن حکم کرده «وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةࣲ وَمِن رِّبَاطِ ٱلۡخَيۡلِ تُرۡهِبُونَ بِهِۦ عَدُوَّ ٱللَّهِ وَعَدُوَّكُمۡ» را باید تابع زمان دانست و پرسید مصداق امروز ابزار جنگی چیست؟

دپو

رئیس سازمان فضای مجازی و فناوری‌های نوین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مقاومت افزود: در دفاع مقدس هشت ساله مصداق‌ها مشخص است، امروز هوش مصنوعی، رسانه، فضای مجازی و... به آن افزوده شده و اگر عقب بمانیم زیر پای فناوری له و لگد مال می‌شویم.

سرهنگ راستی مرد زمان خود بودن در کلام امیرالمومنین (ع) را از همین مقوله دانست و افزود: زمانی ابزار سخنرانی در تلویزیون جواب می‌داد، اما امروز یک موشن‌گرافی چند ثانیه‌ای کار سخنرانی یک ساعته را انجام می‌دهد، در واقع هدف همان است ابزار متفاوت شده است.

رئیس سازمان فضای مجازی و فناوری‌های نوین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مقاومت با اشاره به دلایل عدم موفقیت نسبی ما در فضای مجازی گفت: رصدها می‌گوید عده ما در فضای مجازی به عنوان نیرو‌های سفید بیش از نیرو‌های سیاه است، حجم تولید محتوا هم بیشتر از نیرو‌های سیاه است، اما این حرکت هدفمند نیست، ساختار و محتوا سازمان واحد ندارد. دیده‌بان و فرمانده با سازماندهی واحد ندارد.

وی گفت: در روش‌شناسی هر اقدام فرهنگی باید شش مرحله «رصد، تحلیل، طرح‌ریزی، تولید، انتشار و بازخوردگیری» را طی کند که در این میان وضعیت‌سنجی و ذائقه‌سنجی مخاطب هم مهم است. 

رئیس سازمان فضای مجازی و فناوری‌های نوین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مقاومت افزود: البته ما چه پیامی به چه مخاطبی با چه رسانه‌ای منتقل می‌کنیم، این را باید سرلوحه قرار دهیم.

سرهنگ راستی بهره‌گیری از زبان هنر را در ارسال پیام به مخاطب مهم دانست و افزود: هنر، زبان جهانی است و با ابزار هنر و رسانه نوین و سازماندهی موفقیت پیش‌رو خواهد بود. اصلی‌ترین عامل عدم موفقیت نسبی ما، نداشتن همین سازماندهی و حکمرانی درست است. چون در جنبه‌های دیگر تولیدکننده، منتشرکننده، هنرمندها، فعالان بستر‌ها به خوبی حضور دارند، لذا بطور خلاصه باید کار برای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در عرصه فناوری نوین و فضای مجازی را ساختارمند‌ و سازماندهی شده‌تر کنیم.

انتهای پیام/ 119

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار