عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

در مسائل دفاعی و امنیتی با هیچ کشوری مصالحه نمی‌کنیم

محمد صالح جوکار گفت: جمهوری اسلامی در مسائل امنیتی و نظامی با هیچ کشوری سر مصالحه ندارد و تا امروز اجازه تسلط به هیچ شبه قدرتی نداده و نخواهد داد.
کد خبر: ۷۷۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲ - 10April 2016

در مسائل دفاعی و امنیتی با هیچ کشوری مصالحه نمی‌کنیم

محمد صالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، درباره فرمایش مقام معظم رهبری پیرامون عدم اجرای برجام 2 در کشورمان و تاکید وزیر امور خارجه بر نداشتن برجام در حوزه دفاعی گفت: آنچه که مشخص بود در حوزه برجام، یک متنی به صورت توافقنامه است؛ این توافقنامه یک جسم و یک روح دارد.

وی ادامه داد: روح برجام فراتر از یک توافقنامه است و قرار بر این بود که این الگو در مسائل مختلف مورد تحلیل ومدنظر قرار گیرد. این الگو، الگوی موفقی بود برای 1+5 که مهمترین طرف ایران آمریکاییها قرار داشتند و خواهان نفوذ در مسائل خارج از امور هستهای در کشورمان بودند.

این نماینده مردم یزد با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری اظهار داشت: برجام، توافقی بود که بر روی کاغذ میان ایران و گروهی غربی انجام شد و غیر از چند نکته مابقی موارد باقی است و آنچه که اهمیت دارد و آمریکاییها نیز اذعان دارند قرار بود از جمهوری اسلامی برای دسترسی به پتانسیل کشورهای منطقه استفاده شود و آنچه برای دشمن آزاردهنده است پیگیری سیر توان نظامی در داخل کشور است.

جوکار تصریح کرد: مردم و مسئولین در داخل کشور اعتقاد دارند پیگیری تهدیدات و تحریمهای غرب علیه خلع سلاح نظامی و دفاعی، جمهوری اسلامی را هر چه بیشتر به سمت غنی سازی دفاعی پیش میبرد و رزمایشهای بیشتری را طلب میکند تا قدرت تسلیحاتی درونی را به رخ قلدرهای جهان بکشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: جمهوری اسلامی در مسائل امنیتی و نظامی با هیچ کشوری سر مصالحه ندارد و تا امروز اجازه تسلط به هیچ کشوری نداده و نخواهد داد.

نظر شما
پربیننده ها