شرایط ارائه تسهیلات خارجی به شرکت‌های دولتی

دستگاه‌های اجرائی موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری می‌توانند تا سقف 50 میلیارد دلار اعتبار خارجی دریافت کنند.
کد خبر: ۷۷۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵ - 13April 2016

شرایط ارائه تسهیلات خارجی به شرکت‌های دولتی

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس؛ در جلسه علنی امروز مجلس تبصره 3 احکام هزینهای بودجه را به تصویب رساندند که به موجب آن دستگاههای اجرائی موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری میتوانند تا سقف ریالی 50 میلیارد دلار اعتبار خارجی دریافت کنند.

بر اساس ماده 5 قانون خدمات کشوری کلیه وزارتخانهها، مؤسسات دولتی، مؤسسات یا نهادهای عمومی غیردولتی، شرکتهای دولتی و کلیه دستگاههایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر و یا تصریح نام است بر این اساس این شرکتها برای دریافت تسهیلات باید نام و عنوان خود را به طور مشخص اعلام کنند تا در مورد آنها تصمیم گیری شود.

اساس مصویه مجلس: دستگاههای اجرائی موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری و بخش های خصوصی و تعاونی و نهادهای عمومی غیردولتی با سپردن تضمینهای لازم به بانکهای عامل میتوانند از تسهیلات مذکور استفاده کنند. شورای اقتصاد بر اساس مفاد ماده (82) قانون برنامه پنجساله توسعه جمهوری اسلامی ایران، این تسهیلات را به طرحهای دارای توجیه فنی، اقتصادی، مالی و زیست محیطی با اولویت بخشهای خصوصی و تعاونی اختصاص میدهد. کلیه طرحهای مصوب که منابع آنها از محل تسهیلات تأمین مالی خارجی(فاینانس) تأمین میشود باید با تایید دستگاه اجرائی ذیربط، وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور دارای توجیه فوقالذکر باشد و بازپرداخت اصل و سود منابع هر یک از طرحها صرفاً از محل عایدات طرح در دوران بهرهبرداری و یا منابع پیشبینیشده طرح در قانون بودجه زمان تصویب طرح و در صورت عدم کفایت از سهم اعتبارات آتی استان محل اجرای طرح قابل پرداخت میباشد.

برداشت و پرداخت از محل منابع موجود جمهوری اسلامی ایران نزد کشور تأمینکننده تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) ممنوع است. دولت مکلف است تضمین های کافی را برای اطمینان از بازپرداخت بخش غیردولتی أخذ نماید.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار