به گزارش خبرنگار دفاعپرس از البرز، «محمدعلی مرادی»، مسئول قرارگاه پهنهای بسیج سازندگی شرق استان البرز و قرارگاه اجتماعی حصارک، در گفتوگو با این رسانه اظهار داشت: ثمره فعالیتهای جهادی در مدارس البرز، نه تنها بهبود زیرساختهای آموزشی و ارتقای رفاه دانشآموزان است، بلکه موجب تقویت روحیه همدلی، امیدآفرینی و ایجاد انگیزه در میان دانشآموزان و معلمان نیز میشود.
وی ادامه داد: یکی از گروههایی که چند سالی است در استان البرز فعالیت میکند، قرارگاه پهنهای بسیج سازندگی در شرق استان است که امسال نیز در اجرای طرح شهید عجمیان به میدان آمده اند و پای کار جهادی ایستادهاند. مردم با همت جمعی و با نام و یاد شهید سید روح الله عجمیان تلاش می کنند تا این طرح که طی سه سال گذشته در استان در حال اجراست، ادامه یابد.
مسئول قرارگاه پهنهای بسیج سازندگی شرق استان البرز با بیان اینکه طرح مذکور با همکاری ادارهکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس البرز و همراهی گروههای جهادی پیش میرود و ما نیز افتخار مسئولیت اجرای آن را داریم، گفت: امسال نیز دانشآموزان و گروههای جهادی گرد هم آمدهاند تا در منطقه محروم حصارک این طرح را اجرا کنند و اقدامات گستردهای را در راستای بهسازی، تعمیرات و خدمات متنوع دیگری انجام دهند.
مرادی با تاکید بر اینکه این طرح با تکیه بر ظرفیتهای مردمی و مدیریت جهادی، گامی مؤثر در جهت اعتلای نظام آموزشی کشور است، بیان داشت: در مرحله نخست، فعالیتها در ۲۵۰ مدرسه آغاز شده و اقداماتی از قبیل رنگآمیزی کلاسها، بهسازی و تعمیر سرویسهای بهداشتی، تجهیز آبدارخانهها، نصب کولرها و دیگر خدمات انجام میشود که تا پایان شهریورماه ادامه خواهد داشت.
وی مطرح کرد: این طرح ارزشمند با همکاری چهار نهاد اصلی شامل آموزش و پرورش، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره)، سپاه امام حسن مجتبی(ع) و سازمان بسیج سازندگی استان البرز به ثمر رسیده و با محوریت ادارهکل نوسازی مدارس استان البرز اجرا میشود و در راستای این طرح، مجموعههای مذکور با همافزایی و برنامهریزی منسجم، حرکتی بزرگ و ماندگار را رقم زدهاند.
مسئول قرارگاه پهنهای بسیج سازندگی شرق استان البرز با تاکید بر اهمیت استفاده از ظرفیت دانش آموزان در اجرای این طرح، اذعان داشت: برای تحقق این هدف، سازمان بسیج سازندگی و ادارهکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز در قالب یک تفاهمنامه مشترک بستری را فراهم کردهاند تا نوجوانان و جوانان در مسیر توانمندسازی و یادگیری مهارتهای عملی گام بردارند.
مرادی با اشاره به حضور یک استادکار خبره در هر مدرسه عنوان کرد: این افراد که از میان معلمان جهادی آموزش و پرورش، نیروهای سازندگی و اعضای ستاد اجرایی فرمان امام (ره) انتخاب شدهاند، نقش راهنما را ایفا میکنند تا نوجوانان ضمن تجربه عملی، مهارتهای لازم را بیاموزند و در آینده، بتوانند مدارس را بدون وابستگی به استادکاران بیرونی ساماندهی و مدیریت کنند.
وی توضیح داد: تجربه نشان داده که هر جا مسئولیت کار به مردم، بهویژه جوانان و دانشآموزان سپرده شود، توانمندیها چندین برابر میشود. دانشآموزان در این طرح ثابت کردهاند که پای کار انقلاب ایستادهاند، یار و یاور مسیر پیشرفت کشور هستند و از هیچ تلاشی برای خدمت به هموطنان دریغ نمیکنند. حضور پرشور و بیمنت آنان موجب شد بسیاری از اقدامات با سرعت بیشتر و کیفیت بالاتر نسبت به روشهای سنتی انجام شود.
مسئول قرارگاه پهنهای بسیج سازندگی شرق استان البرز تصریح کرد: این طرح فراتر از بازسازی فیزیکی مدارس است؛ یک حرکت تربیتی و فرهنگی است که روحیه خودباوری، جهاد و مشارکت اجتماعی را در نسل آیندهساز انقلاب نهادینه میکند. هر دانشآموزی که امروز در این طرح دست به کار میشود، نه تنها دیوارهای مدارس را آباد میکند، بلکه مهارت زندگی، مسئولیتپذیری و تعهد به جامعه را نیز تجربه میکند.
مرادی ضمن قدردانی از مدیران استان و تلاش های آنها در راستای اجرای این طرح، در خصوص استقبال دانش آموزان بیان داشت: نسلی که امروز با دستان خود رنگ امید را بر دیوارهای مدارس میپاشد، فردا، ستونهای استوار این سرزمین خواهد شد. این همراهی و همکاری مثالزدنی، الگویی برای سایر دستگاهها و استانهاست و نشان میدهد که وقتی مدیران، مردم و جوانان همدل شوند، هیچ مانعی بر سر راه پیشرفت باقی نمیماند.
وی اظهار داشت: یکی از ویژگیهای برجسته این طرح، حضور همزمان تمام ارکان مدرسه و خانوادهها در کنار دانشآموزان است. در هر مدرسهای که این طرح اجرا میشود، مدیران، معلمان، انجمنهای اولیا و مربیان، والدین و خود دانشآموزان دوشادوش یکدیگر فعالیت میکنند و مجموعهای قدرتمند و همدل را شکل میدهند. این همافزایی کمنظیر، نه تنها باعث پیشرفت سریعتر و کیفیتر طرح میشود، بلکه روحیه تعلق و مسئولیتپذیری جمعی را در مدارس زنده میکند.
مسئول قرارگاه پهنهای بسیج سازندگی شرق استان البرز اعلام کرد: وقتی هر بخش از جامعه آموزشی احساس کند نقشی مؤثر در این حرکت دارد، نتیجهای فراتر از بازسازی فیزیکی مدارس حاصل میشود و اعتماد، مشارکت و سرمایه اجتماعی نیز تقویت میشود. چنین ترکیبی از نیروهای مردمی و آموزشی، همان بازوی قدرتمندی است که مدارس به آن نیاز دارند تا نه تنها امروز آباد شوند، بلکه فردا نیز بر مسیر پایداری و توسعه استوار بمانند.
مرادی در پایان خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده است که وقتی یک کار از دل مردم و با دست مردم آغاز میشود، جذابیت و اثرگذاری آن وصفناپذیر است. این گونه فعالیتها نه یک پروژه ساده، بلکه یک حرکت مردمی با شور و شعف اجتماعی هستند که انگیزه و انرژی مضاعفی ایجاد میکنند. احساسی که حین انجام چنین کارهایی تجربه میشود، با هیچ دستاورد فردی دیگری قابل مقایسه نیست.
انتهای پیام/