گروه فرهنگ دفاعپرس ـ رسول حسنی ولاشجردی؛ کودکان ثروتهای عظیم انسانی و معنوی ما هستند که هر گونه بیتفاوتی نسبت آن باعث خسارات جبرانناپذیری در آینده خواهد شد. بر همین اساس است که دشمنان خارجی با هر ابزاری بخصوص نفوذ در ارکان فرهنگی و به کارگیری معاندان داخلی سعی دارند با استثمار ذهنیت کودکان سلیقه آنان را تغییر دهند. هر چند این سیاست خصمانه در وهله اول به چشم نمیآید، اما در آینده و در دراز مدت شاهد خواهیم بود که خیلی عظیمی از جوانان ما در مسیری حرکت میکنند که دشمنان ما طراحی کردهاند. شاید این جوانان به ظاهر ایرانی باشند و با زبان فارسی بخوانند و بنویسند و تکلم کنند، اما دچار استحاله فرهنگی شدهاند و هویتشان ایرانی نیست.
مقوله تولید اسباببازی که در حوزه فرهنگ از اهمیت بالاتری نسبت به سایر ارکان فرهنگی مانند کتاب، تئاتر، موسیقی و سینما دارد. اسباببازی اولین رسانهای است که میتوانیم بواسطه آن با کودکان خود ارتباط بگیریم، اگر اصحاب فرهنگ و هنر نتوانند با اسباببازی کودکان را با ارزشهای ایرانی و اسلامی آشنا کنند و آنها را صاحب هویت کنند در آینده با هیچ ابزاری نمیتوانند آنها را با خود همسو کنند.
متاسفانه ما در تولید اسباببازی جز در مواردی محدود نتوانسیتم اسباببازی بومی خود را چنان تولید کنیم که مورد اقبال عموم مردم قرار بگیرد و هم گستره وسیعی از مخاطبان هدف قدرت خرید اسباببازی مذکور را داشته باشند. مسلما دشمنان ایران اسلامی این غفلت اصحاب فرهنگ را از دست نمیدهند و از همین روزنه رسوخ میکنند و با تولید اسباببازیها جذاب و ارزان ذهنیت معصوم و بکر کودکان ما را به انقیاد خود درمیآورند.
مدتی است که تب فروش و خرید عروسک «لبوبو» بالارفته است و متاسفانه فکری هم به حال آن نمیشود. این عروسک که هیچ سنخیتی با فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی ما ندارد در سطح وسیعی عرضه میشود و سود سرشاری را عاید مافیای خطرناک اسباببازی میکند، این فراد که مبادرت به عرضه این عروسکها کردهاند همان دژخیمان معاندی هستند که در پوشش کار فرهنگی و زیر ماسک جذاب عروسکها ضربه هولناکی به آینده ایران اسلامی وارد میکنند.
البته این نکته را نباید از نظر دور داشت که پدیده عروسک «لبوبو» هر چند اثرات سوئی بر هویت ملی و دینی ما دارد، اما به همان میزان میتواند برای تولیدکنندگان داخلی اسباببازی درسآموز باشد، اینکه چگونه یک عروسک میتواند تا این سطح مخاطب داشته باشد یک الگو برای تولید عروسکهای وطنی باشد، البته به شرط آنکه همتی و حمیتی برای مقابله با نفوذیهای فرهنگی وجود داشته باشند. باید بپذیریم تا زمانی که این معاندان و ویژهخواران که سر در توبره دشمنان داشته باشند و بازار اسباببازی در انحصار آنها باشد، تولیدکنندگان داخلی عرصهای برای ارائه اثر نخواهند داشت.
انتهای پیام/ 161