جای خالی سیمای ارتش در سینمای ایران

ارتش جمهوری اسلامی ایران چنان نقش موثر و بی بدیلی در ثبات کشور دارد که همین موضوع می‌تواند دستمایه ده‌ها فیلم قرار بگیرد اما متاسفانه در سینمای ایران اثری فاخر که به نقش این نیروی انقلابی پرداخته باشد نداریم.
کد خبر: ۷۸۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷ - 16April 2016

جای خالی سیمای ارتش در سینمای ایران

گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس- رسول حسنی: نقش ارتش در جریان انقلاب اسلامی و مدیریت این نهاد در پیشگیری از تجزیه ایران در بعد نظامی و همچنین در طول جنگ تحمیلی چندان که باید معرفی نشده است. ساخت سریالهایی مثل «سیمرغ» که به شهیدان شیرودی و کشوری پرداخت و سالها بعد سریال قابل احترام «شوق پرواز»که در خلال آن زندگی شهید بابایی را روایت میکرد تا حدی چهرهای مردمی از ارتش ارائه کرد؛ اما متاسفانه تعداد این آثار به قدری نیست که بتوان به نتیجه درستی رسید.

در سوی دیگر تعداد آثاری که به حضور سپاه و بسیج پرداخته شده هرچند کافی نیست و ناگفتههای فراوانی برای گفتن دارد، اما آنقدر تجربه برای تولید آثاری دارای استاندارد کسب کرده که بتوان با دست پر به این سمت حرکت کنیم. از طرفی ارتش نقش حمایتی قابل تقدیری دارد. این نیروی مردمی چنان با روی گشاده با فیلمسازان جوان برخورد میکند که نمونهاش را در نهادهای مرتبط با فیلمسازی کمتر میبینیم. نکته قابل توجه این است که ارتش در معرفی مفاخر خود باید جدی تر عمل کند.

بهعنوان نمونه موضوع پیوستن همافران به امام خمینی(ره) سوژه قابل پرداختی است؛ که جز در خاطرات ارتشیان و شخصیتهای انقلاب اسلامی چیزی دیگری به یاد نداریم؛ در حالی که این موضوع چه به لحاظ مفاهیم انقلابی و چه به لحاظ جاذبههای بصری هم حامل بخشی از انقلاب است و هم چهره لطیف و مردمی ارتش را میتواند منتقل کند.

نظر شما
پربیننده ها