ضرغامی در آیین رونمایی کتاب آینده پژوهی انقلاب اسلامی، بیم ها و امیدها؛

امروز عادلانه حرف زدن خیلی سخت است/ گاهی قدرتمندی انقلاب اسلامی را نمی‌بینیم

رئیس سابق سازمان صدا و سیما گفت: کسی که درباره انقلاب و آینده‌اش قرار است صحبت کند باید انصاف و شجاعت داشته باشد. آقای دارابی در تمام موضوعات و همیشه این ویژگی را داشته‌ است.
کد خبر: ۷۸۴۲۵
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۵ - 18April 2016

امروز عادلانه حرف زدن خیلی سخت است/ گاهی قدرتمندی انقلاب اسلامی را نمی‌بینیم

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، سید عزتالله ضرغامی در مراسم آیین رونمایی از کتاب آینده پژوهی انقلاب اسلامی بیمها و امیدها ضمن تقدیرو تشکر از مولف کتاب گفت: در دورانی که فضای مجازی بر سایر مقولهها برتری یافته است ترویج کتاب و تشویق نخبگان جهت حضور در این عرصه امری پسندیده است.

وی با اشاره به این کتاب و اثر بخشی آن گفت: اثر بخشی و کارآمدی دو بال برای مدیریت موفق است. گاهی اقدامی اثربخش و ضروری است اما با کارآمدی پایین اصل ایده و سوژه از بین میرود و گاهی کارآمد است اما اثر بخش و ضروری و اولویت نیست.

ضرغامی افزود: این کتاب اثر بخش است چون درباره انقلابی است که در ظلمت کده جهانی انفجار نور بود. شرق، غرب و مکاتب شرق و غرب ساخته مقابل انقلاب اسلامی ایستادند و انقلاب علیرغم همه مشکلاتی که برایش فراهم می کنند باز هم اثر بخش است. گاهی متوجه نیستیم و قدرت مندی انقلاب اسلامی را نمی بینیم.

عضو شورای عالی فضای مجازی  با اشاره به تولید مختلفی که درباره انقلاب اسلامی صورت گرفته است خاطر نشان کرد: درباره آینده انقلاب اسلامی و تاثیر تحولات جهانی بر آن کار کمی صورت گرفته است و تا جایی که بنده اطلاع دارم در حوزه انقلاب اسلامی کارهای برجسته و شاخص نمی بینم.

وی افزود: کار آقای دارابی یک امر ضروری و مورد نیاز بوده است. جای خالی این کار احساس می شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مسئله یابی یک امر مهم در مدیریت است. خیلی از مسائل جامعه ما واقعا مسئله ی نیستند که به آن بپردازیم.

وی افزود: در این کتاب مسئله خوب تشخیص داده شده است و به درستی تحولات آینده نظام جهانی بررسی شده. نسبت انقلاب اسلامی نیز با این واقعیت ها در این کتاب تبیین می شود باید در آثار بعدی اصل را انقلاب اسلامی بگذاریم و از این جهت جامعه جهانی را بررسی کنیم و تحولات جهانی را با تاکید بر انقلاب اسلامی و از این زاویه ببینیم.

رئیس سابق سازمان صدا و سیما گفت: کارآمدی یعنی خراب نکردن سوژه، مایوس نکردن مخاطب، ضایع نکردن ایده و ایجاد انگیزه برای ادامه تحقیق در این عرصه. ارزیابی بنده این است که نویسنده در زمینه کار آمدی موفق بوده است.

وی با اشاره به نگاه توصیفی و تبیین کتاب گفت: در یک موضوع مستقل باید راه کارهایی ارائه شود. تحقق و توصیف صورت گرفته در این کتاب یک جهان بینی جدید ارائه می دهد. شهید مطهری به درستی می فرمایند که اگر جهان بینی درست باشد عمل ائیدولوژیک نیز درست می شود. من معتقدم که هستها، ما را به بایدها میرساند.

ضرغامی در ادامه گفت: نویسنده ای که درباره انقلاب اسلامی صحبت می کند می بایست با این مقوله آشنا باشد. آقای دارابی هم از نظر سنی که خودشان در کوران انقلاب حضور داشتند و هم از نظر تعلیفات قبلی، مسئولیت های متعدد و آشنای ایشان با مقوله، فرد مناسبی برای ورود به این عرصه به شمار می رود.

وی افزود: کسی که درباره انقلاب و آینده اش قرار است صحبت کند باید انصاف و شجاعت داشته باشد. آقای دارابی در تمام موضوعات و همیشه این ویژگی را داشته اند. من مخالف ارمنوتیک و خوانش های مختلف نیستم اما امروز در عرصه رسانه ای کشور به تعبیر من«هرمنونیتک در آفساید» شکل گرفته است که این خیلی خطرناک است.

عضو فضای شورای مجاری گفت: «هرمونتیک افسار گسیخته» باعث شده است که قضاوت های گروهی، باندی و جناحی بیشتر شود. خطر جدی کشور همین افسار گسیختگی در فضای مجازی است. امروز عادلانه حرف زدن خیلی سخت است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: نویسنده ذهن منظم و دسته بندی شده ای دارد و کتاب نیز کاملاً منظم و با ضمائم دقیق به چاپ رسیده است. این کتاب یک اطلس خوب و کوچک برای همه محققان، سیاست گذاران و علاقمندان است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار