افتتاح نخستین شرکت توانمندسازی مدیران و معلمان مدارس غیردولتی

آیین افتتاح نخستین شرکت رسمی و ثبت‌شده آموزشی کشور با عنوان «کنسرسیوم توانمندسازی مدیران و معلمان مدارس غیردولتی» برگزار شد.
کد خبر: ۷۸۶۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۴ - ۱۷:۳۸ - 20October 2025

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، نخستین شرکت رسمی و ثبت‌شده آموزشی کشور با عنوان کنسرسیوم توانمندسازی مدیران و معلمان مدارس غیردولتی با هدف تربیت نیروی انسانی خلاق، حرفه‌ای و آینده‌نگر و ارتقای کیفیت آموزش در مدارس غیردولتی کشور با حضور جمعی از چهره‌های برجسته نظام تعلیم و تربیت و مسئولان ارشد آموزش‌وپرورش افتتاح شد.

افتتاح نخستین کنسرسیوم توانمندسازی مدیران و معلمان مدارس غیردولتی

در این مراسم که با حضور «علی‌اصغر فانی» وزیر اسبق آموزش و پرورش، «احمد محمودزاده» معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی، «محمود امانی تهرانی» دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش و «مجید پارسا» مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران و جمعی از مدیران صندوق ذخیره فرهنگیان برگزار شد، شرکت‌کنندگان بر لزوم تحول در نظام تربیت معلم، بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی در آموزش و استفاده از فناوری‌های نوین در فرآیند یاددهی و یادگیری تأکید کردند.

این شرکت با همکاری مجموعه‌ای از مؤسسات آموزشی، پژوهشی و مهارتی خلاق و دانش‌بنیان و با حمایت وزارت آموزش‌وپرورش و شورای مؤسسان مدارس غیردولتی شکل گرفته است که هدف از تأسیس آن، ارتقای کمی و کیفی سرمایه انسانی آموزش کشور و ایجاد پیوند میان نظام‌های آموزشی و مهارتی با نیاز‌های روز حوزه فناوری‌های فرهنگی و نرم و زیست‌بوم شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان عنوان شده است.

به گفته برگزارکنندگان شورای مؤسسان مدارس غیردولتی شهر تهران به عنوان بازوی حمایتی و سهام‌دار اصلی شرکت، ماموریت توسعه بازار، ترویج الگو در سایر استان‌ها و پشتیبانی حقوقی از این طرح ملی را بر عهده دارد. این شورا قرار است با گسترش همکاری‌های استانی، مدل شرکت را به الگویی ملی در زمینه توانمندسازی نیروی انسانی آموزش‌وپرورش تبدیل کند.

شرکت توانمندسازی مدیران و معلمان مدارس غیردولتی با محوریت سه ارزش بنیادین علم، مهارت و اخلاق حرفه‌ای، بر طراحی مدل آموزشی مبتنی بر توسعه شایستگی‌های فردی و حرفه‌ای معلمان تمرکز دارد. در این چارچوب از فناوری‌های نوین یادگیری، آموزش‌های پروژه‌محور، ارزیابی دیجیتال و هوش مصنوعی برای ارتقای مهارت‌های آموزشی و مدیریتی بهره گرفته می‌شود. هدف نهایی این طرح، تربیت معلمان پژوهشگر، خلاق و نوآور است که بتوانند آموزش را متناسب با نیاز‌های متغیر نسل جدید و تحولات فناوری پیش ببرند.

یکی از ویژگی‌های برجسته این شرکت، ایجاد نظام پشتیبانی و مشاوره شغلی برای معلمان پس از اتمام دوره‌های آموزشی است. این نظام با همکاری انجمن‌های کاریابی و آموزشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای طراحی شده تا مسیر اشتغال پایدار، رشد حرفه‌ای و ارتقای جایگاه معلمان در نظام آموزشی کشور تضمین شود.

استفاده از فناوری‌های نوین در توانمندسازی معلمان

مجید تهرانیان، رئیس هیئت‌مدیره شرکت توانمندسازی مدیران و معلمان مدارس غیردولتی، در حاشیه مراسم افتتاح این مجموعه، با اشاره به نقش فناوری در تحول آموزش گفت: شرکت سه ماه است فعالیت رسمی خود را آغاز کرده و با بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و ابزار‌های فناورانه مانند دستیار‌های صوتی و هوش مصنوعی، امکان به‌روزرسانی مهارت‌های آموزشی و ارزیابی دقیق‌تر دانش‌آموزان را برای معلمان فراهم کرده است.

وی افزود: توانمندسازی نیروی انسانی در حوزه تعلیم و تربیت، امروز یک ضرورت حیاتی است. دیگر نمی‌توان با روش‌های سنتی و تکراری به آموزش ادامه داد. علم و فناوری این امکان را به ما داده تا آموزش را شخصی‌سازی کرده و آن را متناسب با نیاز‌ها و سبک‌های یادگیری هر معلم و دانش‌آموز طراحی کنیم.

تهرانیان در ادامه با تشریح الگوی آموزشی کنسرسیوم گفت: در این طرح، با تحلیل شرایط و ویژگی‌های معلمان در قالب پرسونا، برنامه‌های آموزشی متناسب با روحیات، شخصیت، مقطع تدریس و حتی موقعیت جغرافیایی آنها طراحی و ارائه می‌شود. این رویکرد کمک می‌کند تا هر معلم بتواند با شناخت بهتر از خود و شاگردانش، روش‌های تدریس مؤثرتر و شخصی‌سازی‌شده‌تری را در کلاس درس به کار گیرد.

به گفته رئیس هیئت‌مدیره شرکت، این مجموعه در تعامل نزدیک با سازمان فنی و حرفه‌ای، معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی، تلاش دارد شبکه‌ای از خدمات آموزشی، مهارتی و مشاوره‌ای را برای جامعه فرهنگیان کشور فراهم کند تا مسیر توسعه حرفه‌ای آنان تسهیل شود.

تهرانیان در پایان خاطرنشان کرد: شرکت توانمندسازی مدیران و معلمان مدارس غیردولتی می‌کوشد تا با تلفیق دانش، فناوری و اخلاق حرفه‌ای، الگویی نو برای هم‌افزایی میان بخش خصوصی و دولت در نظام آموزش‌وپرورش کشور ارائه دهد؛ الگویی که می‌تواند بنیان‌گذار نسلی از معلمان خلاق، پژوهشگر و مجهز به مهارت‌های روز باشد.

انتهای پیام/ 119

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار