تا ساعتی دیگر اجرایی می‌شود؛

توافق بین‌ سازمان ملل و سوریه در «فوعه و الزبدانی»

طبق توافق بین سازمان ملل و هلال احمر سوریه، 250 تن از زخمی‌ها، بیماران و سالخوردگان شهرک‌های الفوعه و کفریا قرار است از این دو شهرک خارج شوند.
کد خبر: ۷۸۷۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷ - 20April 2016

توافق بین‌ سازمان ملل و سوریه در «فوعه و الزبدانی»

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس به نقل از شبکه خبری المیادین، طبق توافق صورت گرفته بین سازمانملل و هلال احمر سوریه در ازای خروج 250 نفر از اهالی شهر «الزبدانی» و شهرک «مضایا» که در حومه دمشق در محاصره ارتش سوریه و حزبالله لبنان است؛ 250 نفر نیز از ساکنان شهرکهای شیعه نشین الفوعه و کفریا خارج شوند.

براساس گزارش این شبکه خبری این توافق تا ساعتی دیگر آغاز خواهد شد.

دو شهرک شیعه نشین فوعه و کفریا یکی از مناطق محاصره شده در سوریه است؛ این دو شهرک با بیش از 40 هزار نفر سکنه که اکثرا هم از نسل سادات میباشند، پس از اشغال کامل استان ادلب توسط ائتلاف تروریستی «جیش الفتح» به رهبری القاعده و با مشارکت «اخوان المسلمین» سوریه و «ارتش آزاد» در محاصره کامل قرار گرفتند.

این دو شهرک در شمال شرق استان ادلب در بیست کیلومتری مرزهای ترکیه واقع شده است که شهرک «بنش»، (مرکز گروههای تروریستی) از سمت جنوب، «رام حمدان» از سمت شمالغرب و «معره مصرین» از  سمت شمال این دو شهرک را در برگرفته است.

بیش از سه سال است که این دو شهرک در محاصره هستند و تقریبا هر روز آماج خمپاره و موشک قرار میگیرند که در اثر آنها دهها نفر که بیشترشان زن و کودک هستند به شهادت رسیدهاند. این حملات درحالی صورت میگیرد که طبق توافقات این شهرها در آتشبس قرار دارند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار