کتاب نهج‌البلاغه با ویرایشی تازه براساس نسخه‌ای شیعی منتشر شد

ویرایش جدیدی از نهج‌البلاغه براساس نسخه‌ای شیعی، به همت کتابخانه تخصصی امیرالمؤمنین(ع) مشهد با همکاری آستان مقدس علوی در نجف منتشر شد.
کد خبر: ۷۹۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸ - 23April 2016

کتاب نهج‌البلاغه با ویرایشی تازه براساس نسخه‌ای شیعی منتشر شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس،  ویرایشی جدید از نهجالبلاغه براساس نسخهای مهم از این کتاب کهن، از سوی این کتابخانه با همکاری آستان مقدس علوی در نجف اشرف منتشر شد.

این چاپ از نهجالبلاغه، مبتنی بر ضبط ابن سَکّون حلی، عالم بزرگ شیعه در قرن هفتم هجری قمری، تصحیح شده و محقق برجسته معاصر، استاد قیس عطار، کار تصحیح آن را طی بیش از دو سال به انجام رسانده است.

ابن سَکّون حلی که از ادبای بزرگ عصر خود بوده، متنی متقن از نهجالبلاغه تهیه کرده بود که به واسطه دو نسخه خطی به دست ما رسیده است. نسخه اصلی این ویرایش که اکنون در ترکیه است، مبنای تصحیح این چاپ بوده است.

نهجالبلاغه از ابتدا مورد توجه مسلمانان بود و نسخههای فراوانی از آن وجود دارد، ولی متاسفانه بیشتر نهجالبلاغههای چاپی موجود براساس چاپ صبحی صالح لبنانی یا محمد عبده مصری هستند. انتشار نهجالبلاغه از سوی شیعیان براساس نسخه یک عالم و ادیب شیعه ضرورتی بود که اکنون به انجام رسیده است.

این نسخه از نهجالبلاغه با همکاری آستان مقدس علوی در نجف اشرف به چاپ رسیده و در بخش عربی بیست و نهمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران، از سوی «دار زینالعابدین» عرضه خواهد شد.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار