سیاست‌های برنامه‌ای سال ۹۵ نهاد کتابخانه‌ها ابلاغ شد

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور سند سیاست‌ها و شاخص‌های برنامه‌ای سال ۱۳۹۵ نهاد کتابخانه های را ابلاغ کرد.
کد خبر: ۷۹۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۹ - 23April 2016

سیاست‌های برنامه‌ای سال ۹۵ نهاد کتابخانه‌ها ابلاغ شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس،  پس از نامگذاری سال ۱۳۹۵ به نام «سال خواندن» از سوی نهاد، اصول کلی حاکم بر فعالیتهای نهاد در این سال و سیاستها و شاخصهای بخشهای مختلف از سوی دبیرکل نهاد در قالب سند سیاستها و شاخصهای برنامهای سال ۱۳۹۵ ابلاغ شد.

پس از تأمین تقریبی زیرساختهای لازم برای ارائه خدمات با کیفیت در کتابخانههای عمومی، بهبود معیشت و ارتقای منزلت اجتماعی کتابداران در پرتوی اجرای سیاست «کتابدار محوری» و ارائه آموزشهای متنوع در حوزههای مختلف، همزمان با آغاز سال ۱۳۹۵، نهاد کتابخانههای عمومی کشور ضمن نامگذاری امسال به نام «سال خواندن»، سند سیاستها و شاخصهای برنامهایاش در سال جاری را منتشر و ابلاغ کرده است.

در ابتدای این سند، اصول حاکم بر سیاستها و شاخصهای برنامهای سال ۹۵ ذکر شده است؛ که عبارتند از: ترویج و تبلیغ تجربه مثبت خواندن با تمرکز بر لذت خواندن و نشان دادن سودمندیهای خواندن؛ تبدیل کتابخانه عمومی به پاتوقی برای خواندن و ارائه خدمات مبتنی بر محوریت فضای کتابخانه؛ طراحی، اقدام و ارتقای فعالیتهای ترویجی و تبلیغی حول موضوع خواندن با محوریت قراردادن اولویتهای محلی؛ معرفی سبک زندگی مطالعهمحور و فعال سازی اعضای موجود از اصول کلی حاکم بر فعالیتهای نهاد در سال جاری خواهند بود.

در بخش دوم این سند، سیاستها و شاخصهای فضا، کتابخانه، عضو، کتابدار، خدمات، منابع، پژوهش و آموزش، برنامههای فرهنگی، خدمات جنبی و تبلیغات و مدیریت مشارکتی توصیف و تبیین شده است.

نهاد کتابخانههای عمومی کشور پس از بررسی، کارشناسی و استفاده از نظرات و تجربیات جامعه کتابداری کشور در دوره جدید فعالیتهایش در دو سال اخیر، ضمن هدفگذاری و نامیدن سال ۱۳۹۵ به نام «سال خواندن»، تلاش میکند با ارائه خدمات متنوع و با کیفیتتری را بهواسطه کتابخانههای جذاب ارائه کرده و فعالیتهایش را به صورت متمرکز گسترش دهد.

پیش از این دبیرکل نهاد کتابخانههای عمومی کشور سال ۱۳۹۵ را «سال خواندن» برای کتابخانههای عمومی نامگذاری کرده بود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار