سیاست‌های برنامه‌ای سال ۹۵ نهاد کتابخانه‌ها ابلاغ شد

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور سند سیاست‌ها و شاخص‌های برنامه‌ای سال ۱۳۹۵ نهاد کتابخانه های را ابلاغ کرد.
کد خبر: ۷۹۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۹ - 23April 2016

سیاست‌های برنامه‌ای سال ۹۵ نهاد کتابخانه‌ها ابلاغ شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس،  پس از نامگذاری سال ۱۳۹۵ به نام «سال خواندن» از سوی نهاد، اصول کلی حاکم بر فعالیتهای نهاد در این سال و سیاستها و شاخصهای بخشهای مختلف از سوی دبیرکل نهاد در قالب سند سیاستها و شاخصهای برنامهای سال ۱۳۹۵ ابلاغ شد.

پس از تأمین تقریبی زیرساختهای لازم برای ارائه خدمات با کیفیت در کتابخانههای عمومی، بهبود معیشت و ارتقای منزلت اجتماعی کتابداران در پرتوی اجرای سیاست «کتابدار محوری» و ارائه آموزشهای متنوع در حوزههای مختلف، همزمان با آغاز سال ۱۳۹۵، نهاد کتابخانههای عمومی کشور ضمن نامگذاری امسال به نام «سال خواندن»، سند سیاستها و شاخصهای برنامهایاش در سال جاری را منتشر و ابلاغ کرده است.

در ابتدای این سند، اصول حاکم بر سیاستها و شاخصهای برنامهای سال ۹۵ ذکر شده است؛ که عبارتند از: ترویج و تبلیغ تجربه مثبت خواندن با تمرکز بر لذت خواندن و نشان دادن سودمندیهای خواندن؛ تبدیل کتابخانه عمومی به پاتوقی برای خواندن و ارائه خدمات مبتنی بر محوریت فضای کتابخانه؛ طراحی، اقدام و ارتقای فعالیتهای ترویجی و تبلیغی حول موضوع خواندن با محوریت قراردادن اولویتهای محلی؛ معرفی سبک زندگی مطالعهمحور و فعال سازی اعضای موجود از اصول کلی حاکم بر فعالیتهای نهاد در سال جاری خواهند بود.

در بخش دوم این سند، سیاستها و شاخصهای فضا، کتابخانه، عضو، کتابدار، خدمات، منابع، پژوهش و آموزش، برنامههای فرهنگی، خدمات جنبی و تبلیغات و مدیریت مشارکتی توصیف و تبیین شده است.

نهاد کتابخانههای عمومی کشور پس از بررسی، کارشناسی و استفاده از نظرات و تجربیات جامعه کتابداری کشور در دوره جدید فعالیتهایش در دو سال اخیر، ضمن هدفگذاری و نامیدن سال ۱۳۹۵ به نام «سال خواندن»، تلاش میکند با ارائه خدمات متنوع و با کیفیتتری را بهواسطه کتابخانههای جذاب ارائه کرده و فعالیتهایش را به صورت متمرکز گسترش دهد.

پیش از این دبیرکل نهاد کتابخانههای عمومی کشور سال ۱۳۹۵ را «سال خواندن» برای کتابخانههای عمومی نامگذاری کرده بود.

نظر شما
پربیننده ها