صادقی در نشست چهارمین جشنواره هنر مقاومت:

نیازمند فضایی چندبرابر شهر آفتاب هستم/ تلخی های استکبار را به زبان هنر پاسخ می دهیم

دبیرکل چهارمین جشنواره جهانی هنر مقاومت گفت: برای نمایش آثار ارائه شده به جشنواره هنر مقاومت، نیازمند فضایی گشترده تر از شهر آفتاب هستیم.
کد خبر: ۷۹۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸ - 24April 2016

نیازمند فضایی چندبرابر شهر آفتاب هستم/ تلخی های استکبار را به زبان هنر پاسخ می دهیم

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، نخستین نشست خبری جشنواره جهانی هنر مقاومت صبح امروز با حضور حبیب الله صادقی، دبیرکل، محمد حبیبی دبیر اجرایی و مجتبی نوریان مدیر روابط عمومی جشنواره در سالن اسوه برگزار شد.

حبیب الله صادقی، دبیرکل جشنواره جهانی هنر مقاومت با اشاره به دوره پیشین این جشنواره گفت: رویکرد چهارمین دوره هنر مقاومت حرفه ای تر از دوره گذشته است.از طریق دبیرخانه دائمی از هنرمندان سال پیش دعوت کرده ایم که آثار هنری خود را در جشنواره شرکت دهند.

وی گفت: جریان فرهنگی غرب تلاش دارد مسلمانان را در هر کشوری، فقیر و مهجور و گدا نشان دهد. در نمایشگاهی که در یوگوسلاوی برگزار کردم به مردم علاقه مند به پرداختن به مسئله مهاجرت بودند.

دبیرکل جشنواره جهانی هنر مقاومت عنوان کرد: فراخوان این جشنواره از طریق سه دانشگاه تهران، مدرس و شاهد به مجامع هنری دنیا ارسال شده است. ما مخاطبان زیادی را در اتریش، انگلیس، امریکا، ژاپن، کشورهای فارسی زبان و همسایه داریم که تلاش می کنیم پوشش رسانه ای جهانی را در این جهت داشته باشیم.

صادقی افزود: فصل مشترک مردم جهان، زبان هنر است. که از طریق رنگ، نشانه و مفاهیم باهم ارتباط برقرار می کنند. وقتی هنرمند، رنج و دردهای مردمش را می بیند یک قرائت هنری از یک لحظه به ثبت می رساند و آن را جهانی می کند. ما به دنبال یک زبان رایج تر و فاخرتر هستیم چرا که زبان ها در حال استحاله شدن هستند اما هنر تنها زبانی است که ماندگار خواهد بود.

وی با اشاره به محدود کردن موضوعات جشنواره و حذف رشته عکاسی گفت: به دلیل اینکه موضوع عکاسی نیازمند زمان مناسب تری برای خلق اثر داشت و رویکرد جدی و فرصت کم ما در جشنواره، نتوانستیم این بخش را داشته باشیم. جای عکاسی و دیگر رشته های تجسمی در این جشنواره خالی است اما سعی می کنیم در بخش بین الملل، فعال باشیم و دوره های بعد، نوید یک جشنواره ی باشکوهتر را می دهیم.

وی تاکید کرد: در این جشنواره نمی خواهیم ناپخته و شعاری به موشوعات بپردازیم بلکه می خواهیم کار ریشه ای و جدی انجام دهیم.

صادقی در پاسخ به سوالی درباره آثار رسیده به جشنواره گفت: این آثار مقدمه ای برای ایجاد موزه ی آرمانی از آثار انقلاب و دفاع مقدس است. تلاش های هنرمندان در سال های گذشته در کنار این آثار می تواند زمینهی ایجاد  یک موزهی آرمانی باشد که مسئولان کلان کشور باید درباره آن تصمیم بگیرند.

وی همچنین گفت: اثر هنری یک برگه کاغذ نیست بلکه یک اندیشه است. پس آثار هنری ما می تواند دارای قابلیت اقتصادی باشند، چرا که این هنر برای یک فرآیند الهی و آرمانی شکل گرفته است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار