جهت تامین نظر شورای نگهبان؛

شرایط دستگاه‌های اجرایی برای انتشار صکوک اسلامی تعیین شد

مجلس شورای اسلامی به منظور تامین نظر شورای نگهبان از لایحه بودجه 95 کل کشور شرایط دستگاه‌های اجرایی برای انتشار صکوک اسلامی را مشخص کرد.
کد خبر: ۸۱۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳ - 08May 2016

شرایط دستگاه‌های اجرایی برای انتشار صکوک اسلامی تعیین شد

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس؛ در بند الحاقی 2 از تبصره 5 این لایحه عبارت "به استثنای انفال و اموال دستگاههای زیر نظر مقام معظم رهبری" قبل از عبارت " به منظور انتشار صکوک اسلامی "اضافه شد.

بند الحاقی تبصره 5 لایحه بودجه 95 کل کشور دستگاههای اجرایی را موظف میکرد به منظور انتشار صکوک اسلامی نظیر ارزیابی توسط کارشناسان رسمی، شناسایی، تعیین و تغییر بهره بردار، واگذاری و هر گونه نقل و انتقال یا فروش اموال مذکور اقدام کند.

شورای نگهبان در ایراد خود از این بند الحاقی از تبصره 5 لایحه بودجه اظهار داشت که از آنجا که روشن نیست مقصود از داراییها و اموال دولت چه نوع اموالی است و آیا شناسایی اموالی مانند انفال میشود یا خیر و همچنین آیا دستگاههای اجرایی مورد نظر شامل نهادهای زیر نظر مقام معظم رهبری و نیز دستگاههای غیر قوه مجریه میشود یا خیر؟ و ابهام دارد؛ علاوه بر این مشخص نیست این اموال در آثار انتشار صکوک اسلامی چه نقشی دارند، بعلاوه باید روشن شود آیا وزارت اقتصاد به تنهایی اختیار نقل و انتقال و تغییر بهره بردار را دارد یا خیر؟


بر اساس این ایراد از شورای نگهبان مجلس شورای اسلامی نسبت به اصلاح بند الحاقی تبصره مذکور اقدام کرده و انفال و اموال دستگاههای زیر نظر مقام معظم رهبری را مستثنی کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار