عزت رحیمی در گفت‌و‌گو با دفاع پرس:

دغدغه‌اش تقویت بینش سیاسی و فرهنگی جوانان بود/ محمد می‌گفت آنجایی که شیعه در خطر باشد مرزهای ماست

دوست شهید مدافع حرم "محمد بلباسی" گفت: همیشه در هر جایی که بود با اخلاق و رفتار خود دوستانی را جذب و در قالب گعده‌هایی تحلیل‌های روز در خصوص مسائل فرهنگی، سیاسی و بین المللی را بیان و به بحث می‌گذاشت. دغدغه‌ی او تقویت بینش سیاسی و فرهنگی جوانان بود.
کد خبر: ۸۱۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴ - 09May 2016

دغدغه‌اش تقویت بینش سیاسی و فرهنگی جوانان بود/ محمد می‌گفت آنجایی که شیعه در خطر باشد مرزهای ماست

"محمد عزت رحیمی" از دوستان شهید مدافع حرم "محمد بلباسی" در گفتوگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس در رابطه با ویژگیهای اخلاقی این شهید گفت: شهید بلباسی فردی مودب و بااخلاق بود و با افراد از کودک تا پیرمرد به گونهای برخورد میکرد که انگار سالها با هم آشنا هستند.

وی با بیان اینکه بلباسی فرماندهای عارف بود، تصریح کرد: در کنار اینکه در اوقات فراغت بچهها را دور هم جمع میکرد و با آنها بگو و بخند داشت، در اجرای کارها نیز جدی بود و این جدیت همراه با ادب و مهربانی بود. او فرماندهای بود که ابتدا خودش کاری را انجام میداد و بعد از دیگران می خواست آن کار را انجام دهند.

عزت رحیمی خاطرنشان کرد: سالها پیش وقتی که فرماندهی پایگاهی در شهر را بر عهده گرفت بسیاری از جوانان و نوجوانان به واسطه اخلاق و رفتار او جذب پایگاه و مسجد شدند.

وی در خصوص عشق و علاقه این شهید مدافع حرم به شهدای دوران دفاع مقدس گفت: در راهیان نور وقتی از شهدای برای ما میگفت که آنان را خوب شناخته بود و در شوق پیوستن به آنان گریه کرده بود.

دوست شهید بلباسی گفت: بلباسی یک نظامی بود اما دغدغه فرهنگی داشت و معتقد بود که در برابر فعالیتهای دشمن نباید منفعل باشیم و لازمه این نیز انجام کارهای فرهنگی است لذا از مسئولین فرهنگی شهرستان و استان میخواست که به جد به کارهای فرهنگی برای جوانان بپردازند و خودش در انجام این کارها پیش قدم بود.

وی اضافه کرد: هدف او از انجام این فعالیتهای فرهنگی، دستیابی جوانان به بینش فرهنگی و سیاسی بوده است. او تلاش داشت همیشه در هر جایی که بوده است با اخلاق و رفتار خود دوستانی را جذب و در قالب گعدههایی تحلیلهای روز در خصوص مسائل فرهنگی، سیاسی و بین المللی را بیان و به بحث بگذارد.

عزت رحیمی درباره دیگر فعالیتهای این شهید مدافع حرم گفت: حضور در بسیج سازندگی و رسیدگی به امور محرومان را وظیفه خود میدانست. در محلهای که زندگی میکرد گروهی را تشکیل داده بود که بیبضاعتها را شناسایی کرده بودند و در عید نوروز و آغاز سال تحصیلی به آنان البسه، اغذیه و لوازم التحریر هدیه میدادند.

وی در پایان بیان داشت: سال جاری پس از حضور در عملیات فرهنگی راهیان نور جنوب کشور به سوریه رفت. به او میگفتیم محمد سوریه که کشور ما نیست اما او میگفت تا آنجایی که یک شیعه در خطر باشد مرزهای جغرافیایی ماست و باید از آن دفاع کنیم.


پسران شهید مدافع حرم "محمد بلباسی"

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها