سانحه ی هوایی دوازدهم تیرماه سال 67؛

پرواز شماره ۶۵۵ ایران در عرصه جهانی پرده از وحشیانه گری آمریکا برداشت

خلبان بازنشسته ارتش اظهار داشت: این اشتباه بزرگ آمریکا لطف پروردگار بود که هم ماهیت اینها رو شد، هم خباثت این ها برای دنیا مشخص شود.
کد خبر: ۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۲ - 07July 2013

پرواز شماره ۶۵۵ ایران در عرصه جهانی پرده از وحشیانه گری آمریکا برداشت

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، در دوازدهم تیرماه 1367 شمسی برابر با سوم ژوئیه 1988 میلادی، انگار قرار بود بار دیگر مظلومیت مردم ایران به گوش جهان برسد دیگر نه بزرگ بودن تفاوت می کرد نه کوچک بودن نه زن بودن مهم بود نه مرد بودن، مهم فقط ایرانی بودن بود و بس.
 

امیر سرتیب دوم خلبان سیاوش مشیری در گفتگوی اختصاصی خود با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار داشت: درآن روز مثل همه ی روزهای عادی یک هواپیمای مسافری ایرباس ایران از بندر عباس به مقصد امارات به پرواز برخاست. این نوع هواپیماها که پروازهای خارجی دارند چون هواپیماهای مسافربری  هستند هیچگونه علائم هشداری را دریافت نمی کنند؛ یعنی اگر راداری  روی آنها کار کند یا موشکی به سمت آنها پرتاب شود هشداری حس نمی شود، چون برای این کار طراحی نشده اند و لذا بدون هیچ هشدار خلبان پرواز کرده و در حال انجام دادن کارهای پرواز خود بوده که با موشک ناو جنگی وینسنس مورد حمله عمدی نیروهای تجاوزگر و جنایت پیشه شیطان بزرگ آمریکا  قرار می گیرد که  حامل 298 مسافر و خدمه بود با وقوع این جنایت به شهادت می رسند.
 
وی با اشاره به این که در آن زمان امام (ره) فرمودند: آمریکا یک شیطان بزرگ است، افزود: در حقیقت این عمل وقیحانه ی آمریکا فتح البابی بود برای اثبات این امر به دنیا و بهتر شناساندن آمریکا به جهان و جهانیان یادم هست که همان موقع مردم ما پرچم آمریکا را زیر پای خود له کردند؛ الان مردم کشور آمریکا همین کار را انجام می دهند و این همان چیزی هست که ما میخواستیم. ما در عرصه جهانی پرده از وحشیانه گری آمریکا برداشتیم و در نتیجه موضوع صددرصد به نفع ما تمام شد.
 
سرتیب دوم بازنشسته ی دفاع مقدس افزود: در زمان جنگ وقتی هواپیماهای عراقی به ما حمله کردند ما در روز اول جنگ هیچ گونه آمادگی نداشتیم و تصور این حمله را نمی کردیم . تعجب کرده بودیم  چطور آنها توانسته اند به طور پراکنده تمام بمب های خودشان را در جاهای مختلف بریزند، وقتی ما فهمیدیم  این فکر در ذهن خلبان های ما به وجود آمد که احتمالا این ها شیعه هستند و دلشان نیامده که این بمب ها را منفجر کنند. اما اینگونه نبود آنها علم این کار را نداشتند همانطور که در قران آمده است خداوند دشمنان مسلمانان را از احمق ها خلق کرده است حالا در مورد این عمل آمریکا این اتفاق را به واقعیت می بینیم چرا که برای آمریکا افت داشت سنگین بود بگوید این هواپیمای به این عظمت و بزرگی را که سه برابر هواپیمای جنگی است را ندیده است و اشتباه کرده است.
 
وی اشتباه آشکار آمریکا را لطف الهی دانست و خاطر نشان کرد: این اشتباه بزرگ آمریکا لطف پروردگار بود که هم ماهیت اینها روشود هم خباثت این ها برای دنیا مشخص شود که توانستیم فرمایش امام را به گوش جهانیان برسانیم و این یعنی برد ایران. امریکا حاضر بود صد برابر غرامت پرداختی به ایران را بپردازد تا ما صدای این موضوع را در نیاوریم، چون خیلی برای آنها گران تمام شد.
 
خلبان بازنشسته ی دفاع مقدس افزود: در زمان دفاع مقدس شرایط خاصی به وجود آمده بود انسان ذاتی فطری و پاک دارد اما موضوعی که بسیار مهم است تعامل بین انسانهاست من روز دوم جنگ جلوی درب پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان ایستاده بودم  که جمعیت زیادی از مردم برای کمک آمده بودند هر کس به نوعی، گفتم اینجا جمع نشوید ممکن است دشمن حمله کند و آسیب ببینید یک پیر زنی جلو آمد و گفت امام فرمودند: کمک کنید دژبانی رفت جلو و گفت مادر نیازی نیست پیرزن گفت چون امام گفته باید انجام شود؛ گفتم ایرادی ندارد از او کمکش را بگیرید دیدم 4 تا تخم مرغ به دژبان داد و یک پنج تومنی از جیبش دراورد و گفت: تمام چیزی که من داشتم همین بود و رفت .در ان زمان همین روحیات باعث گرفتن سبقت از یکدیگر می شد. حتی رفتار ما با عراقی ها آنها را به زانو درآورده بود. خیلی از اسرای عراقی دوست نداشتند به عراق برگردند به خاطر رفتارهای زیبای  رزمندگان.
 
وی در پایان با نقل خاطره ای از شهید بهشتی افزود: در تسخیر لانه ی جاسوسی آمریکا خانواده های آمریکایی ها می خواستند فرزندانشان را ببینند ما هم اجازه دادیم وقتی آمدند و برخوردها را دیدند از دکتر بهشتی وقت دیدار خواستند و وقتی دکتر بهشتی را دیدند گریه می کردند و میگفتند وقتی ما می خواستیم به ایران بیاییم به ما گفتند: یا شما را به اسارت می گیرند یا شما را می کشند اما ما جز محبت و احترام چیز دیگری ندیدیم این همان حال و هوای عرفانی حاکم بر آن دوران بود.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار