جابری انصاری در جمع خبرنگاران:

مراجعه به آرای مردم سوریه عامل پایان‌بخش بحران این کشور است/ ادامه کمکهای مستشاری ایران به سوریه

سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان مراجعه به آرای مردم سوریه را عامل پایان‌بخش بحران این کشور دانست و گفت: کمک‌های مستشاری ایران به سوریه ادامه می‌یابد.
کد خبر: ۸۲۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷ - 14May 2016

مراجعه به آرای مردم سوریه عامل پایان‌بخش بحران این کشور است/ ادامه کمکهای مستشاری ایران به سوریه

به گزارش خبرنگار بینالملل دفاع پرس، حسین جابری انصاری در حاشیه مراسم بزرگداشت شهید بدر الدین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهادت رهبران و فرماندهانی مثل شهید مصطفی بدرالدین مصیبتی بزرگ برای خانواده وی و جنبش مقاومت اسلامی است؛ ولی سنت شهادت سنتی ثابت در جریان مقاومت است و مقاومت بدون ایثار و شهادت معنی پیدا نمیکند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه افزود: شهادت امری طبیعی در مسیر مقاومت است و خونهای ریخته شده بر زمین باعث رویش و استمرار مقاومت خواهد شد. خونهای شهدا همواره در مسیر مقاومت همراه با برکت بوده است.

جابری انصاری با بیان اینکه ترور شهید بدر الدین توسط جریانهای تکفیری صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: این حادثه تلنگری برای وجدان گروههایی است که خود را گروههای اسلامی مینامند و همچنین برای جریانات سیاسی و اجتماعی که خود را متعلق به مردم میدانند. این جریانات به جای اینکه توجه خودشان را به سمت معرکه اشغال فلسطین و مبارزه با رژیم صهیونیستی  جلب کنند و به جای اینکه درگیریهای فرعی و جنگ های داخلی در سوریه و کشور های دیگر را به عنوان همّ و غم اساسی خودشان قرار دهند، باید نوک پیکان مبارزه خود را اگر واقعا شعار اسلامی بودن را به درستی سر می دهند، متوجه دشمن اصلی که رژیم صهیونیستی است، بکنند.

وی گفت: حزب الله لبنان تاسیس و موجودیت خود را در طول ربع قرن گذشته متوجه آزادی فلسطین کرده است؛ که آزادی فلسطین جزء اساسی از حرکت این جنبش بود و به مسایل دیگر به دلیل گسترش جریانهای تکفیری و تهدیداتی که در سوریه و منطقه ایجاد کردند، ورود پیدا کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه برنده اصلی درگیریهای داخلی در منطقه، رژیم اشغالگر قدس است، تصریح کرد: امیدوارم همه امکانات امت اسلامی مجددا در مسیر آزادسازی فلسطین و در جهت رویارویی با رژیم صهیونیستی باشد.

جابری انصاری در ادامه با اشاره به سیاست ایران در قبال بحران سوریه خاطرنشان کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران سوریه از ابتدای بحران سوریه حل سیاسی این بحران بوده است و بارها تاکید کرده و تاکید میکند که بحران سوریه راه حل سیاسی دارد و میبایست از مسیر سیاسی در جهت حل مسالمتآمیز این بحران حل شود.

وی افزود: فیصلهبخش بحران سوریه مراجعه به آرای مردم سوریه است. تا زمانی که این بحران در جریان است و مداخله نیروها و کشورهای خارجی خلاف جریان اهداف سوریه است، دولت جمهوری اسلامی ایران در پاسخ درخواست دولت مشروع سوریه، به کمکهای مستشاری خود ادامه میدهد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار