رجبی معمار در گفت‌وگو با دفاع پرس:

ذوقی و سلیقه‌ای نمی‌شود کار فرهنگی انجام داد؛ برنامه‌ریزی لازم است

رئیس خانه هنرمندان ایران گفت: مدیریت جهادی، مدیریتی است که همراه با شجاعت، دلسوزی، ریسک پذیری عالمانه، اخلاص و نیت خیز و تعهد اجتماعی همراه باشد.
کد خبر: ۸۲۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷ - 16May 2016

ذوقی و سلیقه‌ای نمی‌شود کار فرهنگی انجام داد؛ برنامه‌ریزی لازم است

«مجید رجبی معمار» رئیس خانه هنرمندان ایران در گفتوگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس درباره مدیریت جهادی گفت: آنچه که از بیانات مقام معظم رهبری و تجربیات خودم هست مدیریت جهادی، مدیریتی است که همراه با شجاعت، دلسوزی، ریسک پذیری عالمانه، اخلاص و نیت خیز و تعهد اجتماعی همراه باشد که سبب کاهش هزینه و افزایش بهره وری می شود. این تلاش ها باید متناسب با نیازهای جامعه باشد که می تواند یک منظومه و مجموعه ای به نام جهاد مدیریتی را تشکیل دهد.

وی در پاسخ به اینکه خودشان را مدیر جهادی می داند یا خیر گفت: تلاش کردیم تا در سال های متمادی که مشغول خدمت در سازمان صدا و سیما، شبکه 5، شبکه بازار و شبکه جام جم بودم و هم اکنون در خانه هنرمندان فکر می کنم دوستان من اذعان دارند مدیریت من همراه با وقت گذاری و ارتباطات صمیمانه با همکاران بوده است.

رئیس خانه هنرمندان ایران افزود: به نظر من یکی از ویژگی های مدیریت جهادی ایجاد فضای صمیمانه و دلسوزانه است که مدیران با همکارانشان حرکت کنند تا اصطکاکی وجود نداشته باشد همین طور تعامل با مجموعه های هم عرض از موارد مهم در حوزه مدیریت جهادی است.

رجبی معمار تصریح کرد: بعضی از مدیران تک ساحتی هستند و نمی توانند ارتباط لازم را با مجموعه خود برقرار کنند این باعث می شود کار با هزینه زیاد و زمان طولانی انجام گیرد.

وی درباره فعالیت های صورت گرفته خانه هنرمندان در سال گذشته، خاطر نشان کرد: در ماه های اولیه حضور در خانه هنرمندان متوجه شدیم مجموعه بسیج هنرمندان قصد دارند کنگره بزرگداشت هنرمندان شهید را برگزار کنند و از خانه هنرمندان هم دعوت شد ما در زمان کوتاهی با حداقل هزینه و امکانات موجود کنگره ای را به نام «مشق شیدایی» برگزار کردیم که برای عده ای باور پذیر نبود که بشود این چنین برنامه ریزی کرد که همه این ها با همت و خرد جمعی شکل گرفت و به نتیجه رسید.

رئیس خانه هنرمندان ایران درباره اولویتهای برنامه های جهادی در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل اظهار کرد: مردم باید نتیجه نظریه پردازی ما را به چشم ببینند در حوزه های مختلف به خصوص اقتصاد که برعهده همه مسئولان نظام است باید یک مجاهد عظیم در معیشت مردم انجام دهیم. ما در حد مقدورات خود تلاش بیشتری درباره معیشت هنرمندان انجام می کنیم و کارها را به سمت برنامه دار شدن پیش می بریم شاید برخی گمان کنند در حوزه فرهنگ و هنر کارها ذوقی و سلیقه ای است پس برنامه ریزی لازم ندارد در حالی که این چنین نیست برای کوتاه کردن به نتیجه رسیدن باید برنامه ریزی داشت.

رجبی معمار گفت: ما امسال کارهایمان را تا پایان سال برنامه ریزی کردیم، برنامه های گالری ها کاملاً مشخص است همه صنف های هنری می توانند خدمات هنری دریافت کنند. در واقع ما برای خودمان تعهد ایجاد کردیم.

وی در پایان گفت: قبلاً بیست درصد از فروش نمایش ها از گروه ها دریافت می شد که ما آن را از گروه هایی که با ما قرارداد داشته باشند دریافت نمی کنیم و همچنین ده میلیون تومان به عنوان وام به آنها می دهیم و بعد از اجرا به صورت بازپرداخت دریافت می شود.

نظر شما
پربیننده ها