حسین نوش‌آبادی؛

در اکران «فروشنده» ملاحظاتی صورت می‌گیرد

حسین نوش‌آبادی گفت: فیلم فروشنده یک فیلم ایرانی بوده که طبیعی است در داخل کشور هم اکران شود منتها شاید ملاحظاتی در اکران داخلی صورت بگیرد.
کد خبر: ۸۳۸۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴ - 23May 2016

در اکران «فروشنده» ملاحظاتی صورت می‌گیرد

به گزارش گروه فرهنگ  هنر دفاع پرس، حسین نوشآبادی (سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) در دومین نشست خبری خود در سال 95؛ ضمن تبریک عید نیمه شعبان و سالروز آزادسازی خرمشهر درباره واکنش ارشاد به موفقیت فیلم ایرانی فروشنده در شصت و نهمین جشنواره کن گفت: از حضور موفق فیلمهای ایرانی در جشنوارههای جهانی ازجمله جشنواره کن که در نوع خود جزو معتبرترین جشنوارههای جهانی بهشمار میآید، هم خوشحالیم و هم استقبال میکنیم.

مایه مسرت است که فرهنگ و هنر ما به درجهای از توانایی رسیده که قابلیت رقابت با سینماهای جهان را دارد. اینکه سینماگران و هنرمندان ما در مجامع بینالمللی حرفی برای گفتن داشته باشند و با ارائه کارهای خوب جزو سینماگران تراز اول جهان شناخته میشود اما باید متذکر شویم که باید فیلمهایی به جشنوارههای بینالمللی بفرستیم که از نظر فرهنگی و ملی همخوانی با عرف جامعه را داشته باشد.

وی ادامه داد: اساسا سینما و هنر ابزاری قدرتمند است که در اختیار دست فرهنگ و تمدن قرار میگیرد پس ما هم باید بتوانیم ضمن حفظ استانداردها و فاکتورهای لازم برای ارائه فیلم، فرهنگ، تمدن، معرفت و جامعه خود را به جهان عرضه کنیم.

صرف حضور در جشنوارهها و کسب جوایز کافی نیست هر چند به دست آوردن چنین افتخاراتی بسیار ارزشمند و بزرگ است اما ما نباید به همین مقدار راضی شویم و باید سعی کنیم کارهایی ارائه دهیم که تمدن و فرهنگ اسلامی ایرانی را همپا با آنچه که نظام سلطه به بازار تزریق میکند؛ به جهان عرضه کند. در هر حال به تمامی دستاندرکاران فیلم مذکور که در جشنواره فیلم کن افتخار آفریدند؛ تبریک میگوییم و قطعا هم مسئولان ذیربط برنامه برای تجلیل از این حضور موفق خواهند داشت. البته ما 3 فیلم در جشنواره کن امسال شرکت داده بودیم که یک فیلم دو جایزه معتبر را ازآن خود کرد.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت ارشاد درباره موضع وزارت ارشاد در قبال ادعای یک شرکت فیلمسازی قطری در مورد فیلم فروشنده و تاثیر شرکت مذکور در موفقیت فیلم گفت: قطعا حالا که به جایی رسیدهایم که قدرت رقابت با سینماگران تراز اول جهانی را داریم باید برنامههای حمایتی از سینماگران حرفهای و شناختهشده خود را پررنگتر کنیم.

ما این ظرفیت و قابلیت را داریم که فیلمسازان و هنرمندان ما در فضای جدید سینمای جهان نیز حضور داشته باشند و ما باید به رشد بخش بینالملل سینمای ایران کمک کنیم تا حضور ما از آنچه که هست؛ جدیتر شود. برای ما زیبنده نیست که یک کشور عربی که تولیدات فرهنگی هنریاش فاصله بسیاری با تولیدات ما دارد؛ بخواهد ادعای مالکیت تمام و کمال بر فیلم داشته باشد.

نوشآبادی افزود: فیلم فروشنده یک فیلم ایرانی بوده که طبیعی است در داخل کشور هم اکران شود منتها شاید ملاحظاتی در اکران داخلی صورت بگیرد. ما باید خودمان بخش بینالملل سینما را مدیریت کنیم تا سینماگران ما تواناییهای خود را بهطور تمام و کمال نشان دهد. حضور ما در جشنوارههای بینالمللی باید با برنامهریزی باشد تا بهرهبرداری حداکثری از توانایی هنرمندانمان داشته باشیم.

وی ادامه داد: اگر میخواهیم با نام کشور ایران آثاری ارائه کنیم قطعا باید با برنامهریزی کامل و دقیق کلیه حمایتهای لازم را از آثار سینماگران حرفهای انجام دهیم تا شرکتهای غیرایرانی برای دستاندازی به آثار ما وسوسه نشوند و در سطح بینالمللی تحقیر نشویم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار