یکی از فرماندهان دفاع مقدس مازندران اظهار کرد؛

سوم خرداد روز وحدت و تحقق تکلیف شرعی و هدف ملی ایرانیان است

یکی از فرماندهان دفاع مقدس مازندران گفت: سوم خرداد روز وحدت ایرانیان است زیرا که در این روز همه اقشار مردم غیور ایران اسلامی دست در دست هم نهاده تا تکلیف شرعی و هدف ملی را محقق کنند.
کد خبر: ۸۳۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸ - 23May 2016

سوم خرداد روز وحدت و تحقق تکلیف شرعی و هدف ملی ایرانیان است

به گزارش دفاع پرس از مازندران، امیر سرتیپ حسن تقوی یکی از فرماندهان دفاع مقدس مازندران در مراسم گرامیداشت حماسه سوم خرداد در باغ موزه دفاع مقدس مازندران در ساری گفت: سوم خرداد روزی است که رشادت های دلیرمردان ارتش جمهوری اسلامی، جان برکفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، همیشه یاوران بسیج، سنگر سازان بی سنگر جهاد سازندگی، رادمردان گمنام شهربانی و ژاندارمری، تیز پروازان هوانیروز، جنگ آوران نیروی دریایی و اقشار مختلف مردم و عشایر قهرمان عرب تمام اهداف استراتژِیک رژیم بعثی و صدام را یکجا در خرمهشر دفن کردند و لباس خواری و خفت را بر دشمن پوشاندند.

وی ادامه داد: سوم خرداد روز وحدت ایرانیان است زیرا که در این روز همه اقشار مردم غیور ایران اسلامی دست در دست هم نهاده تا تکلیف شرعی و هدف ملی را محقق کنند.

پیشکسوت مازندرانی و فرمانده سابق لشکر 84 خرم آباد با اشاره به پیام تاریخی بنیانگذار انقلاب اسلامی تصریح کرد: این روز یوم الله است که حضرت امام راحل (ره) آن را نصر بزرگ نامیدند؛ این پیروزی توسط فرزندان ایران به دست آمد و به مردم شریف ایران هدیه شده است.

وی با اشاره به ویژگی های عملیات بیت المقدس ادامه داد: در این عملیات که با موفقیت به پایان رسید دشمن را در موضع دفاعی قرار داده  و دشمن فهمید نمی تواند اهداف توسعه طلبانه خود را امکان پذیر کند.

امیر تقوی با اشاره به عوامل حمله عراق به میهن گفت: علاوه بر اختلافات ارضی و مرزی دو کشور ماهیت حزب بعث و صدام حسین عامل اصلی هجوم ناجوانمردانه بوده که در 31 شهریور ماه 59 با نیرویی بسیار بیشتر از حمله اکتبر سال 53 در قالب 3 سپاه مجهز و تیپ های مستقل و حجم آتش بسیار به میهن حمله کردند.

فرمانده سابق لشکر 84 خرم آباد اهداف این حمله را براندازی جمهوری اسلامی و جلوگیری از تاثیر پیام این انقلاب عنوان و بیان کرد: دشمن مکان های ضیافت و رسانه ای خود را در خاک کشور برای خود مشخص کرده بود ولی تنها در 6 روز غیور مردان با بهره گیری از حملات هوایی اراده خود را بر دشمن تحمیل کردند که درخواست آتش بس و در 6 مهر ماه و 10 مهر ماه سال 59 توسط عراق گواه بر عدم توان دشمن در رسیدن به مقاصد خود در ایران است.

وی ادامه داد: پس از آن عراق تمام تلاش خود را به کار گرفت و نیمی از ارتش خود را در خرمشهر متمرکز کرد و پس از 34 روز مقاومت جانانه نیروهای مردمی و مسلح این شهر را تصرف کرد.

امیر تقوی گفت: پس از اشغال خرمشهر مردم ایران عهد نانوشته ای کردند که ما می آییم و تو را آزاد خواهیم کرد و تو پاره ای از تن ما هستی و جداشدنی نیستی؛ و روز سوم خرداد روز وفای به عهد بود.

این پیشکسوت ارتش به ویژگی های عملیات بیت المقدس نیز اشاره و بیان کرد: عملیات بیت المقدس با سرعت در طرح ریزی و آمادگی همراه بود و یک ماه پس از عملیات فتح المبین در زمانی که دشمن تصور نمی کرده که عملیات دیگر انجام پذیرد آغاز شد؛ طی مدارک به دست آمده در عملیات فتح المبین صدام اعلام کرده بود خرمشهر را سنگ آسیاب فرسایش نیرو های ایران خواهیم کرد.

وی ادامه داد: وسعت عملیات بیت المقدس دو برابر وسعت عملیات فتح المبین بود و این وسعت عملیات نیز موجب غافلگیری دشمن شده بود و همچنین تداوم در تک که به مدت 26 روز به طول انجامید و به فتح خرمشهر عزیز پایان یافت.

امیر تقوی با اشاره به اینکه در آزاد سازی خرمشهر 5 لشگر از کارون عبور کردند، تصریح کرد: عبور این تعداد از رود کارون در تصور دشمن نبوده است  و در این عملیات 19 هزار اسیر عراقی و 30 هزار مجروح و کشته از ارتش عراق برجای گذاشت.

وی یادآور شد: پیروزی در عملیات بیت المقدس مهر تائید تمامی جهان به توانمندی نیروهای دفاعی ایران برای حراست از مرزهای میهن بود و این ارزش ها باید همیشه زنده و نو بماند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار