حجت‌الاسلام والمسلمین طائب در گفت و گو با دفاع مقدس:

فتنه‌آفرینان تا نسل‌ها باید در حصر به سر ببرند/ باید آماده مقابله با فتنه جهانی باشیم

رئیس قرارگاه عمار با اشاره به حوادث فتنه 88 گفت: حرکت بسیار ناجوانمردانه ظهر عاشورا افکار عمومی را مشوش کرد و مردم به خلق حماسه 9 دی روی آوردند، به گونه‌ای که فتنه‌آفرینان تا نسل‌ها باید در حصر به سر ببرند.
کد خبر: ۸۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۸ - 31December 2013

فتنه‌آفرینان تا نسل‌ها باید در حصر به سر ببرند/ باید آماده مقابله با فتنه جهانی باشیم

حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ و سازماندهی گسترده گروهکهای معاندان نظام جمهوری اسلامی برای زمینه سازی یک آشوب بزرگ و متزلزل کردن پایه های نظام اسلامی و همچنین حضور میلیونی و دشمنشکن امت حزبالله برای مقابله با این توطئه سازماندهی شده از جنبههای گوناگون قابل بررسی است.

خبرگزاری دفاع مقدس با حجتالاسلام والمسلمین "مهدی طائب" رئیس قرارگاه عمار، عضو جمعیت رهپویان انقلاب و رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه درباره حوادث سال ۸۸ و حماسه تاریخی ۹ دی گفتوگویی را انجام داده که مشروح آن به قرار ذیل است:

نهم دی ماه چه جایگاهی در فرآیند تاریخ انقلاب اسلامی دارد؟

نهم دی همان جایگاهی را دارد که ۸ سال دفاع مقدس داشت؛ در نبردی که صدام علیه ما آغاز کرد او فقط یک عامل به حساب میآید و بازیگردانهای اصلی، آمریکا و استکبار بودند که با استفاده از حربه نظام، قصد از بین بردن انقلاب را داشتند.

اما مردم ما در این ۸ سال از هرچه داشتند، گذشتند و فقط دفاع کردند. در نهایت، دشمن وادار به عقبنشینی شد. در فتنه ۸۸ همان استکبار با عوامل داخلی خود میخواست با فتنه انتخاباتی بار دیگر انقلاب ما را دچار تزلزل کند اما ملت ما مقاومت کردند و تیر خلاص را در روز ۹ دی به مغز دشمن زدند و دشمن همانند دهههای گذشته از احقاق اهداف شوم خود ناکام ماند.

چرا مردم تا ۹ دی صبر کردند و در آن روز این حماسه بزرگ را آفریدند؟

من این حرف را قبول ندارم. مردم به میزانی که فتنهگرها هجومشان را علنی کردند، دفاعشان را نیز تقویت نمودند. یعنی هر روزی که منافقین به میدان آمدند، مردم ما نیز متناسب با آن، مقابله کردند. چون فتنه بود و فتنه کور کننده است و مطمئناً در این شرایط، خلأ بصیرت احساس میشود. معمولاً فتنه، عدهای ناآگاه که اطلاع از ماهیت مسئله مربوطه ندارند را به عنوان هوادار، همراه خودش میکند. بنابراین اگر مقابله همراه با درایت و محاسبه زمان نباشد، کسانی که در این جریان، بازی خورده هستند به آتش دشمن خواهند سوخت. خوشبختانه مردم ما در سال ۸۸ نمایش تدبیر را در مقابله با دشمن، پیش گرفتند.

۹ دی روزی بود که حرکتهای ناشی از بیداری، تأثیرات خودش را گذاشته بود. بسیاری از کسانی که بازی آن فتنه را خورده بودند وارد سیل خروشانی شدند که تیر خلاص مردم گریبانشان را گرفت. این را بدانید دشمن در این تهاجم، نتوانست کاری از پیش ببرد که ماحصل تلاشهایشان به اینجا بینجامد که در مقابله با او تلفات داشته باشیم. خوشبختانه این اتفاق نیفتاد و تقریباً میتوان گفت در مقابله این حرکت، اصلاً تلفات معنایی نداشت.

به نظر شما چرا مقام معظم رهبری آنقدر بر ۹ دی تأکید دارند و همواره میفرمایند مردم همکاری و مشارکتشان را پرشورتر نمایند تا این حماسه ماندگار بماند؟

به همان دلیلی که تأکید دارند حماسه ۸ سال دفاع مقدس فراموش نشود. ۸ سال دفاع مقدس، نورافکن و خورشید تابانی است که پایداری و احیای او، نسلها را بیدار نگه میدارد. حماسه ۹ دی و حرکت مردم ما بر علیه این فتنه به مانند ۸ سال دفاع مقدس است و چراغی است روشن که راه ملت ما و آنهایی که در آن روز نبودند و یا دستی از دور بر آتش داشتند، مشخص میکند. تا بار دیگر فتنه گرها نتوانند فعالیتی انجام دهند.

معظم له اعتقاد داشتند که فتنه ۸۸ مردم ما را واکسینه کرد. یعنی حرکتی که برای مقابله با این فتنه انجام شد به قدری در بیداری جامعه تأثیر گذاشت که ملت دیگر با چنین اتفاقاتی دچار سردرگمی و فتنه نخواهد شد. حماسه ۹ دی واکسنی است که باید برای نسلها بماند که آنها را در مقابل فتنهها واکسینه کند.

آیا رفع حصر سران فتنه مطالبه مردمی است یا اینکه عدهای میخواهند جوّسازی کنند؟

هرگز مردم ما طالب این نیستند فتنه گر را رها کنند تا بیایند کشور را ناآرام و ناامن کنند و راه دشمنان را برای رسیدن به اهداف شوم خود هموار سازند. مردم ما از همه مسائل پشت پرده فتنه سال ۸۸ آگاهی دارند و هیچگاه راضی به ماندگاری فتنهگران نخواهند شد.

همان طور صدام عاقبتی جز مرگ ننگین نداشت سران فتنه هم اگر توبه نکنند به همان عاقبت دچار میشوند. منتها این بار مرگشان به دست کسی نخواهد بود. نظام از اینها حفاظت میکند؛ چون یقین بدانید اگر از اینها رفع حصر بشود استکبار برای اینکه بار دیگر فتنه را زنده کند حتماً اینها را از بین خواهد برد. بنابراین دست تقدیر الهی اگر توبه نکنند مرگ ننگینی برای فتنه و فتنه گر پدید خواهد آورد.

آیا در آینده هم ممکن است فتنههایی روی بدهد؟ در این صورت چه عواملی میتواند جلوی این فتنهها را بگیرد؟

به اعتقاد بنده، بیداری که در ختم غائله سال ۸۸ به وجود آمد راه را برای تحقق هرگونه فتنهای میبندد. فتنهای که مقام معظم رهبری به آن اشاره دارند، فتنه جهانی است. آرام آرام باید خودمان را آماده کرده تا با موضع گیری در مقابل حواشی و فرآیندهای این فتنه، در زمان مقتضی ایستادگی کنیم.

گفتوگو از مجتبی برزگر

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار