گزارش دفاع پرس از جدیدترین تحولات میدانی عراق؛

آغاز مرحله دوم عملیات آزادسازی فلوجه/کشف تونل داعشی‌ها در روستای اللیفیه/ 11 روستا از چنگال داعش آزاد شد

نیروهای داوطلب مردمی عراق در ادامه عملیات آزادسازی فلوجه بعد از اینکه 11 روستا را از چنگال داعش در اطراف فلوجه آزاد کردند، مرحله دوم عملیات فلوجه را بعد از منهدم کردن مخفیگاه‌های داعش در ورودی‌های این شهر، شروع کردند.
کد خبر: ۸۴۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵ - 25May 2016

آغاز مرحله دوم عملیات آزادسازی فلوجه/کشف تونل داعشی‌ها در روستای اللیفیه/ 11 روستا از چنگال داعش آزاد شد

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، نیروهای عراقی مرحله دوم عملیات آزادسازی فلوجه را بعد از انهدام مخفیگاههای داعش در ورودیهای این شهر آغاز کردند.

بر اساس گزارش خبرنگار المیادین، نیروهای عراقی محل تجمع تروریستهای داعش را در مرکز فلوجه و اطراف آن منهدم کردند و توانستند روستای «حصوة الأصیل» را در حومه فلوجه از چنگال داعش آزاد کنند.

از سوی دیگر فرمانده عملیات آزادسازی فلوجه نیز اعلام کرد که نیروهای عراقی وارد منطقه «النعیمه» در جنوب و «السجر» در شمال فلوجه شدهاند.

گروه «واکنش سریع» عراق نیز از آزادسازی روستای «اللیفیة» در «الکرمه» الانبار و دو منطقه «الحراریات» و «الدوایة» خبر داد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری الفرات نیوز، نیروهای داوطلب مردمی عراق در ادامه عملیات آزادسازی فلوجه موفق شدند یک تونل حفرشده از سوی گروه تروریستی داعش را کشف و ضبط کنند که این تونل روستای اللیفیه در ناحیه الکرمه را به شهر فلوجه در شرق الانبار وصل میکرد.

گزارشها حاکی از آن است که داعش راهها و منازل مسکونی را در اطراف فلوجه مینگذاری کرده تا مانع خروج شهروندان از شهر شود و از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده کند.

در همین خصوص «استیفان دوژاری» سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد که این سازمان نسبت به وضعیت 5 هزارشهروند فلوجهای نگران است و بر ضرروت فراهم ساختن گذرگاههای امن برای خروج شهروندان فلوجهای تاکید دارد.

وی افزود: سازمانملل ضمن بررسی نیازهای شهروندان فلوجهای تلاش میکند تا به آوارگان این شهر امداد رسانی کند.

پایگاه خبری السومریه نیوز نیز به نقل از اعلام الحربی نوشت: فرمانده پلیس فدرال توانست 11 روستا در محور شرقی فلوجه آزادسازی کند؛ این روستاها عبارتند از: «نایف العلی»، «الصبیحات»، «اللهیب»، «الصحوة»، «البوعاید»، شورای شهری «الکرمة»، «الحراریات»، «اللیفیة»، «الشهابی»، «جمیلة»، «البوحدید».

از سوی دیگر نیروهای فرماندهی عملیات بغداد گذرگاه البوشجل در شمال فلوجه را به کنترل کامل خود در آوردند.

فرماندهی عملیات الانبار نیز امروز چهارشنبه از آغاز عملیاتی نظامی برای آزادسازی جزیره الخالدیه و پیشروی تا تقاطع السلام در جنوب شهر فلوجه در شرق این استان خبر داد.

گفتنی است؛ عملیات آزادسازی شهر فلوجه از تروریستهای داعش رأس ساعت 4 بامداد روز دوشنبه از 6 محور در دو جبهه شمالی و جنوبی آغاز شده است که در این عملیات نیروهای داوطلب مردمی مشارکت گستردهای دارند به طوری که تمام گردانها و تشکیلات این نیروها به نسبتهای متفاوتی در این عملیات حضور دارند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار