لاریجانی با صدور پیامی به روسای مجالس اسلامی؛

رمضان مجالی برای زدودن زنگارها و تعصبات جاهلی و غیر اسلامی است

رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی حلول ماه مبارک رمضان را به رؤسای مجالس کشورهای اسلامی تبریک گفت و تاکید کرد: رمضان فرصتی است بزرگ برای تقویت همدلی، برادری و وحدت میان برادران مسلمان با هر مذهب، قوم و ملیتی و مجالی برای زدودن زنگارها و پیرایه‌های تعصبات جاهلی و غیر اسلامی.
کد خبر: ۸۶۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۴ - 07June 2016

رمضان مجالی برای زدودن زنگارها و تعصبات جاهلی و غیر اسلامی است

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، علی لاریجانی رئیس مجلس دهم، با صدور پیامی حلول ماه مبارک رمضان را به رؤسای مجالس کشورهای اسلامی و شخصیتهای جهان اسلام تبریک و تهنیت گفت.

متن این پیام به شرح ذیل است:

«بسمالله الرحمن الرحیم

السلام علیکم و رحمةالله و برکاته

خرسندم صمیمانهترین تبریکات و تهنیتهای خود را به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، ماه نیایش و پرهیزگاری به جنابعالی ابراز نمایم.

رمضان فرصتی است بزرگ برای تقویت همدلی، برادری و وحدت میان برادران مسلمان با هر مذهب، قوم و ملیتی و مجالی برای زدودن زنگارها و پیرایههای تعصبات جاهلی و غیر اسلامی.

عالیجناب

اعتقاد راسخ دارم عبور از بحرانهای دشوار، سخت و تأسف بار کنونی در جهان اسلام و دستیابی به ثبات، امنیت و آرامش پایدار منوط به تحکیم همکاری، انسجام و یکپارچگی میان کشورهای مسلمان براساس درک و احترام متقابل است. منافع راهبردی همه کشورهای اسلامی در گرو مبارزه با ناامنی، تفکرات افراطی- تکفیری و گروههای تروریستی و دوری از هر گونه اختلاف و تفرقه است.

پارلمان اسلامی ایران راهبرد دیپلماسی پارلمانی خود را تقویت هر چه بیشتر همکاریهای نزدیک با مجالس کشورهای اسلامی و تلاش برای ایجاد همگرایی و انسجام جهت رفع مشکلات، چالشها و تهدیدهای فراروی امت اسلامی به ویژه رژیم اشغالگر قدس قرار داده است و در این راستا از هر گونه گفتوگو و تعامل سازنده و مؤثر استقبال میکند.

از خدای سبحان موفقیت روزافزون جنابعالی، سربلندی و عزت جهان اسلام و ملتهای مسلمان را مسئلت دارم.

علی لاریجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی»
 

نظر شما
پربیننده ها